برگزاری نمایشگاههای بهاره آسیب دیگری برای حوزه اصناف است/بازار شب عید با کاهش تقاضا روبه رو خواهد بود

۱۳۹۹/۱۰/۱۳ - ۱۳:۴۴:۳۷
کد خبر: ۱۱۱۳۸۳۲
برگزاری نمایشگاههای بهاره آسیب دیگری برای حوزه اصناف است/بازار شب عید با کاهش تقاضا روبه رو خواهد بود
نائب رئیس اتاق اصناف ایران با بیان اینکه به ایام پایانی سال نزدیک می شویم و بازار شب عید را پیش رو داریم، گفت: اصناف در سال جاری خسارت های زیادی متحمل شده اند و برگزاری نمایشگاه بهاره آسیب دیگری برای حوزه اصناف است.

به گزارش برنا به نقل از اتاق اصناف ایران، نائب رئیس اتاق اصناف ایران با بیان اینکه به ایام پایانی سال نزدیک می شویم و بازار شب عید را پیش رو داریم، گفت: اصناف در سال جاری خسارت های زیادی متحمل شده اند و برگزاری نمایشگاه بهاره آسیب دیگری برای حوزه اصناف است.
جلال الدین محمد شگریه در گفت وگو با خبرنگار اتاق اصناف ایران افزود: در راستای بازار شب عید یکبار دیگر بحث برگزاری نمایشگاهها با رعایت پروتکل های بهداشتی مطرح شد، اما در حال حاضر با توجه به شرایط اقتصادی اصناف و تعطیلی های مکرر صنوف از اسفند سال گذشته تا کنون استقبال چندانی برای برگزاری نمایشگاههای بهاره از سوی اتاق های اصناف نخواهد شد و امیدوار هستیم دولت نیز شرایط رکود بازار و خسارت های وارده به اصناف را در نظر بگیرد.
وی با بیان اینکه اصناف به لحاظ اقتصادی تحت فشار هستند، تصریح کرد: بازاریان کشور از اسفندماه سال گذشته به جهت بیماری کرونا بسیار متضرر شدند و طرح هایی هم که از سوی دولت ارائه شد پاسخگوی نیاز و رفع خسارات وارده به اصناف نبود.
نائب رئیس اتاق اصناف ایران اظهار کرد: امیدوار هستیم که در این برهه با تثبیت نرخ ارز، بازار به آرامش برسد و زمانی که نرخ ارز ثابت باشد، میزان عرضه و تقاضا متوازن خواهد شد و بازار خودش را پیدا می‌کند و اقتصاد پایدار را شاهد خواهیم بود، ولی در شرایط کنونی و رکود بازار نمیتوان انتظار داشت که تمام مطالبات اقتصادی اصناف برآورده شود.
وی با تاکید بر اینکه آسیب هایی که از کرونا و پسا کرونا به اصناف وارد شد، آسیب های جدی است، افزود: این آسیب ها و خسارت های وارده از کرونا تنها محدود به کشور ما نیست و همه کشورها با این مشکل روبه رو هستند، که دولت بایستی تدابیر مناسبی برای احیاء بخش اقتصادی کشور در نظر بگیرد و امیدوار هستیم با توجه به روزهای پایانی سال تمامی شهرهای کشور به وضعیت سفید برسند تا دیگر شاهد حوادث غمبار کرونا نباشیم.
نائب رئیس اتاق اصناف ایران بیان کرد: در حال حاضر به دلیل وجود کرونا حجم سفارشات کسبه برای بازار شب عید نسبت به سال های گذشته بسیار کمتر است که این مساله هم به دلیل وجود کرونا و کاهش خرید های نوروزی و هم به دلیل افزایش قیمت کالاها بوده که افت سفارشات اصناف را شاهد هستیم .
وی با اشاره به کاهش تقاضا در روزهای پایانی سال تاکید کرد: اگر میزان شیوع کرونا باز در روزهای پایانی سال صعودی باشد و اوج بگیرد قطعا میزان خریدها کاهش خواهد یافت و اصناف امسال نیز همانند سال گذشته کسب وکار خوبی را نخواهند داشت و امیدوارهستیم دولت برای سال جاری طرح و برنامه مناسبی را برای جبران خسارت اصناف مدنظر داشته باشد.

نظر شما