اخبار مهم گروه اقتصادی برنا

۱۳۹۹/۱۰/۱۳ - ۱۹:۰۰:۵۹
کد خبر: ۱۱۱۳۹۹۳
اخبار مهم گروه اقتصادی برنا
مطالب و اخبار مهم گروه اقتصادی امروز، سیزدهم دی ماه به شرح زیر است:

فروش تخم‌مرغ متوقف می‌شود؟/ بازی دو سرباخت تولید و عرضه

در بحران قیمت تخم مرغ که روزگاری یک ماده غذایی ارزان بود و حالا باید آن را لوکس و خاص طبقه متوسط دانست، مرغداران هم راضی نیستند. این تولیدکنندگان معتقدند که قیمت باید منطقی و مشخص باشد تا برای آنها هم صرفه اقتصادی داشته باشد. در شرایطی که خود مرغدار قیمت تمام شده‌اش مناسب با نرخی که دولت اعلام می‌کند نیست، تصور اینکه دلال هم وارد بازار شود و به قیمت اضافه کند، چندان منصفانه نیست. 

 

بحران کرونا و 5 درس بزرگ در سال ۲۰۲۰

پیش بینی روند تولید ناخالص داخلی منطق‌های نشان می دهد که اقتصاد جهانی در سال 2020 تا چه اندازه از همه گیری بیماری کووید -۱۹ ضربه خورده است. در حالی که چشم انداز اقتصاد جهانی در ژانویه تا حد زیادی مثبت بود، اکنون کارشناسان پیش بینی می کنند که تولید ناخالص داخلی جهانی 4.2% در سال 2020 کاهش می‌یابد

 

قانون جدید چک فرارهای مالیاتی را کم می‌کند

 قانون جدید چک که اخیرا به تصویب رسیده، در نظر دارد بسیاری از مواردی که به چک‌برگشتی یا فرارهای مالیاتی منجر می‌شد را کنترل کند. در بخشی از این قانون عنوان شده که صدور چک در وجه حامل ممنوع است. 

 

مردم ما «کنترل تلویزیون» را هم کالای سرمایه‌ای می‌دانند

یک کارشناس بازار معتقد است که باید برای کسانی که روی طلا یا دلار سرمایه‌گذاری می‌کنند، مالیات سنگین وضع کرد.کامران قزل گل در خصوص بررسی‌های تازه مجلس برای طرح مالیات بر ارزش افزوده طلا، به خبرنگار اقتصادی برنا گفت: مالیات چیز خوبی است چون به جامعه باز می‌گردد و جزء درآمدهایی است که باعث تورم نمی‌شود

بورس امروز 13 دی / افت 43 هزار واحدی شاخص کل

در پایان معاملات امروز شاخص کل با افت بیش از 43 هزار واحدی به رقم یک میلیون و354 هزار واحدی رسید. شاخص کل هم وزن  نیز با افت 8539 هزار واحدی به رقم 455 هزار و 168 واحدی رسید. همچنین شاخص‌های اصلی بازار سرمایه هم روز منفی را پشت سر گذاشتند به صورتی که شاخص قیمت (هم وزن) با افت 5589 واحدی به رقم 297 هزار و 943 واحد رسید و شاخص سهام آزاد شناور، 49593 واحد افت داشت و به سطح یک میلیون و 905 واحدی رسید. شاخص‌های بازار اول و دوم نیز به‌ترتیب 35142 و 77104 واحد افت کردند.

 

 

 
 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز