سرونا ستاری:

استفاده از پهپادها برای پایش آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع

۱۳۹۹/۱۰/۱۴ - ۱۵:۱۶:۱۴
کد خبر: ۱۱۱۴۶۰۰
استفاده از  پهپادها برای پایش آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع
معاون علمی فناوری ریاست جمهوری با اشاره به امکان استفاده از پهپادها برای پایش آتش‌سوزی‌ها و صیانت از جنگل‌ها و مراتع، گفت: اکنون ایران دارای پهپادهای ۳۰۰ گرمی دستی تا پهپادهای ۴۸ ساعته است که می‌تواند با دریافت تصاویر از تخریب و تصرفات در کشور جلوگیری کند.

به گزارش برنا؛«سورنا ستاری» روز یکشنبه در آیین رونمایی از چهار پروژه مشترک منابع طبیعی و آبخیزداری با معاونت علمی فناوری رییس جمهوری که در محل این سازمان برگزار شد، افزود: باید به دنبال راهکارهای اقتصادی برای نگهداری از جنگل‌ها و مراتع باشیم که این کار بدون مشارکت بخش خصوصی امکان پذیر نیست.

وی اظهارداشت: شرکت‌ها باید توسعه یابند و این فعالیت‌ها را تجاری کنند. با دانش و مدیریت می توان امنیت غذایی کشور را مدیریت کرد اگر دنیا از کنجاله سویا و ذرت استفاده می کند ما نیز نباید حتما از انها استفاده کنیم بلکه باید از نهاده هایی بهره بگیریم که با شرایط آب و هوایی ما سازگار است بنابراین شرکت های دانش بنیان می توانند در این زمینه به ما کمک کنند.

معاون علمی فناوری ریاست جمهوری گفت: وزارت جهاد کشاورزی پژوهشگران و هیات علمی خوبی دارد اما لازم نیست به عرصه های اجرایی وارد شوند. شما می توانید نقش نظارتی داشته باشید و شرایطی ایجاد کنید که بخش خصوصی در پروژه ها مشارکت کنند.

ستاری ادامه داد: این محققان می توانند خود نیز شرکت داشته باشند و در فعالیت های پژوهشی سرمایه گذاری کنند. در این شرایط صدها شرکت خواهیم داشت که به صورت دو جانبه و برد - برد برای خود و دولت درآمد خواهند داشت و دیگر به پول دولت وابسته نیستند.

وی گفت: ایران جز چند  قدرت اول پهپادی دنیاست که از این ظرفیت می توانیم برای پایش جنگل ها و مراتع و آبخیزداری استفاده کنیم. اکنون ایران دارای پهپادهای ۳۰۰ گرمی دستی تا پهپادهای ۴۸ ساعته است که می‌تواند با دریافت تصاویر از تخریب و تصرفات جلوگیری کند و می توانیم مدل های اقتصادی و کسب و کاری نیز برای این موضوع ایجاد کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز