معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

افزایش سقف تسهیلات مسکن

۱۳۹۹/۱۰/۱۶ - ۱۱:۴۸:۲۳
کد خبر: ۱۱۱۵۶۷۵
افزایش سقف تسهیلات مسکن
معاون مسکن و ساختمان از افزایش سقف تسهیلات مسکن خبر داد و گفت: بانک مرکزی فردا ۱۷ دی ماه در جلسه‌ای در خصوص افزایش رقم تسهیلات مسکن تصمیم‌گیری خواهد کرد.

به گزارش برنا به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمود محمودزاده معاون مسکن و ساختمان از امکان افزایش سقف تسهیلات مسکن خبر داد و گفت: فردا ۱۷ دی‌ماه در جلسه‌ای با مسئولان بانک مرکزی در خصوص افزایش سقف تسهیلات خرید و ساخت مسکن و همچنین میزان این افزایش تصمیم‌گیری خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: با توجه به پیشنهادهای متعددی که مطرح شده و با توجه به ضریب پوشش تسهیلات برای رقم کل ساخت،جلسات کارشناسی و بین دستگاهی متعددی برگزار شد که برای افزایش آن رقم، فردا در جلسات بانک مرکزی در این خصوص تصمیم‌گیری خواهد شد.

محمودزاده تصریح کرد: این افزایش با توجه به بررسی‌های انجام شده و منابعی خواهد بود که بانک مرکزی می‌تواند به این امر تخصیص دهد.

پیش‌تر، نیز محمد حسن عملداری معاون امور اعتباری بانک مسکن در خصوص رایزنی برای افزایش سقف تسهیلات مسکن خبر داد و گفته بود: افزایش سقف تسهیلات ساخت مسکن برای سال آینده جزء برنامه‌ها و سیاست‌های بانک مسکن قرار دارد.

گفتنی است، هم‌اکنون رقم تسهیلات مسکن از حساب پس انداز مسکن صندوق یکم برای زوجین در تهران ۱۶۰ میلیون تومان و برای انفرادی ۸۰ میلیون تومان است. همچنین رقم تسهیلات ساخت و خرید مسکن از حساب اوراق ممتاز برای زوجین در تهران ۲۰۰ میلیون تومان و برای انفرادی ۱۰۰ میلیون تومان است. تسهیلات ساخت مسکن در تهران نیز هم اکنون بدون سپرده ۲۵۰ میلیون تومان است.

نظر شما