بیژن زنگنه:

افزایش ۷۵ هزار بشکه‌ای عرضه، تأثیری در خروجی اوپک‌پلاس ندارد

۱۳۹۹/۱۰/۱۶ - ۲۱:۰۵:۱۰
کد خبر: ۱۱۱۶۰۵۲
افزایش ۷۵ هزار بشکه‌ای عرضه، تأثیری در خروجی اوپک‌پلاس ندارد
وزیر نفت به افزایش تولید ۷۵ هزار بشکه‌ای کشورهای روسیه و قزاقستان برای ماه‌های فوریه و مارس اشاره کرد و گفت: این میزان تغییر در تولید، تأثیری در خروجی اوپک‌پلاس و بازار جهانی نخواهد داشت.

به گزارش برنا؛ بیژن زنگنه امروز (سه شنبه، ۱۶ دی ماه) در دومین روز سیزدهمین نشست وزارتی اوپک پلاس درباره نتایج این نشست اظهار کرد: تصمیم بر این شد که به دلیل مشکلاتی که کشورهای روسیه و قزاقستان داشتند و توافقی که عربستان با آنها کرده بود، تولید کشورهای روسیه و قزاقستان برای ماه فوریه روزانه ۷۵ هزار بشکه و برای ماه مارس نیز روزانه ۷۵ هزار بشکه اضافه شود.

وی با اشاره به اینکه در واقع این افزایش ۷۵ هزار بشکه‌ای تأثیر قابل اندازه‌گیری در تولید ندارد و تولید اوپک و غیراوپک تغییر قابل ذکری نمی‌کند، افزود: این دو کشور هم یک سری مشکلات داخلی داشتند نه اینکه بخواهند عدد تغییری کند و می‌خواستند مراعات‌شان هم درست باشد.

وزیر نفت تأکید کرد: با توجه به اینکه زمستان است، این کشورها بیشتر مصرف داخلی دارند و این تغییر در بازار جهانی و در مقابل ۴۰ میلیون تولید تاثیری ندارد.

زنگنه در پاسخ به این سوال که آیا کشور دیگری قرار نشد داوطلبانه تولید خود را کاهش دهد تا این میزان افزایش تولید جبران شود، گفت: به صورت رسمی اعلام نشده است؛ ممکن است در کنفرانس خبری اعلام شود.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز