اخبار مهم امروز گروه اقتصادی برنا

۱۳۹۹/۱۰/۱۷ - ۱۹:۰۰:۱۶
کد خبر: ۱۱۱۶۶۳۹
اخبار مهم امروز گروه اقتصادی برنا
مطالب و اخبار مهم گروه اقتصادی امروز، هفدهم دی ماه که در برنا منتشر شده به شرح زیر است:

رکورد فرآورش گاز در کشور شکسته شد

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران گفت: رکورد فرآورش گاز در کشور شکسته شد و به مرز ۸۴۰ میلیون مترمکعب در روز رسید.

کاهش تولید نفت عربستان نشانه ضعف تقاضاست

گلدمن ساکس کاهش تولید نفت خام عربستان را نشانه‌ای از ضعیف‌تر شدن تقاضا برای نفت خام می‌داند.

عراق در انتظار عادی شدن سطح صادرات گاز ایران

آمریکا معافیت واردات انرژی عراق از ایران را به مدت سه‌ماه تمدید کرده است؛ اما به گفته سخنگوی وزارت انرژی عراق همچنان صادرات گاز ایران به عراق به حالت عادی بازنگشته است. عراق به ایران 6 میلیارد دلار بدهی دارد.

میدان مشترک آذر به‌زودی به بهره‌برداری رسمی می‌رسد

مدیرعامل گروه اویک، از پایان موفقیت‌آمیز آزمون عملکردی ۲۱ از ۲۸ روز تولید نهایی نفت‌خام در میدان آذر خبر داد و گفت: با توجه به پیشرفت ۹۷ درصدی طرح توسعه این میدان مشترک، فاز نخست این طرح در دست بهره‌برداری است و به زودی به‌طور رسمی افتتاح می‌شود.

کلاهبرداری جدید با سوءاستفاده از عنوان بانک مرکزی

بانک مرکزی اعلام کرد: تقاضای واریز وجه از شهروندان با عنوان سامانه ۲۷۰۶ (ارتباطات مردمی بانک مرکزی) شگرد کلاهبرداران و فرصت‌طلبان برای اخاذی است.

بانک جهانی اعلام کرد:

تعدیل پیش‌بینی نرخ رشد اقتصادی ایران و جهان در سال 2021

بانک جهانی در جدیدترین گزارش «دورنمای اقتصادی جهان» پیش‌بینی خود از نرخ رشد اقتصادی ایران و جهان را تعدیل و به ترتیب 1.5 درصد و 4.0 درصد اعلام کرده است.

مهندس آذری جهرمی خدا قوت

مدیرعامل یک شرکت تولیدکننده‌ی داخلی سیستم‌های مخابراتی می‌گوید: «به عنوان یک ایرانی اعلام می‌دارم که آقای مهندس آذری جهرمی، وزیر پرتلاش و جهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات، خدا قوت! بدانید که به خاطر سفر پربارتان به استان سیستان و بلوچستان، یک «ایران» به شما افتخار می‌کند و بدانید که ما تولیدکنندگان صنعت مخابرات این کشور هم در سال جهش تولید در کنار شما هستیم».

بیش از ۴۰ هزار مگاوات برق مصرف شد

مصرف برق کشور در شانزدهمین روز دی ماه همچنان در مدار افزایش قرار داشت به گونه ای که در ساعت ۱۷ و ۴۶ دقیقه به رقم ۴۰ هزار و ۵۷۱ مگاوات رسید.

امسال ۲۷ هزار تن نهاده دامی برای عشایر تامین شد

مدیرعامل اتحادیه عشایری دامداران متحرک ایرانیان گفت:امسال ۲۷ هزار تن نهاده دامی برای عشایر تهیه و تامین شده که در واقع برای تامین نیاز عشایر کارهای بسیار خوبی انجام شد.

خبر مهم بانک مرکزی برای دارندگان چک

بانک مرکزی از عملیاتی شدن قابلیت ثبت چک در سامانه صیاد از هفته آینده خبر داد.

نقش شرکتهای باربری و رانندگان در ناخالصی نهادها/ ناخالصی نهاده ها پس از عبور از گمرک است

ناخالص بودن خوراک مرغ اثر مستقیم بر تخم گذاری آنها دارد. اضافه کردن موادی مانند شن و یا پودر آجر به نهاده دامی کنجاله سویا نه ‌تنها سبب تضییع سرمایه مرغداران می شود بلکه حقوق مصرف‌ کننده را هم ضایع میکند چرا که ممکن است برخی از این آلودگی‌ها از طریق مصرف این محصول به مصرف‌ کننده هم منتقل شود.

علت گرانی حمل و نقل از زبان وزیر راه و شهرسازی

وزیر راه و شهرسازی گفت: هدف از افزایش‌ قیمت‌ها در سیستم حمل‌و نقل، ارتقای وضعیت ناوگان حمل‌و نقل و بهبود کیفیت ارایه خدمات به مردم است.

تولید فلزات غیرآهنی طی 20 سال گذشته بیش از 120 درصد افزایش داشته است

معاون وزیر صمت و رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: تولید فلزات غیرآهنی طی 20 سال گذشته، بیش از 120 درصد افزایش داشته است و ما به دنبال توسعه غیرآهنی ها در کنار فلزات آهنی هستیم.

افزایش عرضه ۷۵ هزار بشکه‌ای تاثیری در خروجی اوپک‌پلاس ندارد

وزیر نفت، به افزایش تولید روزانه ۷۵ هزار بشکه‌ای کشورهای روسیه و قزاقستان در ماه‌های فوریه و مارس (بهمن، اسفند و فروردین‌ماه) اشاره کرد و گفت: این مقدار تغییر در تولید، تأثیری در خروجی اوپک‌پلاس و بازار جهانی نخواهد داشت.

​بیانیه پایانی سیزدهمین نشست وزارتی اوپک پلاس

سیزدهمین نشست وزیران نفت و انرژی کشورهای تولیدکننده عضو و غیرعضو اوپک شامگاه سه‌شنبه (۱۶ دی‌ماه) با صدور بیانیه‌ای به کار خود پایان داد.

یک اقتصاددان: کوپن الکترونیکی را جایگزین ارز 4200 کنیم

بهنام ملکی با تاکید بر اینکه باید کوپن الکترونیکی را جایگزین ارز 4200 کنیم، گفت: بهتر است چیزی شبیه کارت سوخت طراحی کرد و برای کالاهای اساسی چیزی مثل کوپن الکترونیکی گذاشت تا حداقل نیازهای ضروری مردم از این طریق تامین شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز