کاهش ناگهانی تولید نفت عربستان برنت را به ۶۰ دلار می‎رساند

۱۳۹۹/۱۰/۲۰ - ۱۲:۲۰:۵۰
کد خبر: ۱۱۱۷۶۴۳
کاهش ناگهانی تولید نفت عربستان برنت را به ۶۰ دلار می‎رساند
بانک یوبی‌اس پیش‌بینی کرد که کاهش ناگهانی تولید نفت عربستان سعودی قیمت شاخص نفت خام برنت را تا اواسط سال ۲۰۲۱ به ۶۰ دلار برای هر بشکه می‌رساند.

به گزارش برنا، کاهش غیرمنتظره تولید نفت عربستان و انتظار بهبود قابل توجه تقاضا در سه ماه دوم امسال به‌دلیل تولید واکسن کرونا و افزایش مسافرت، سبب شد بانک سوئیسی یوبی‌اس پیش‌بینی خود را برای قیمت نفت خام برنت تا اواسط سال ۲۰۲۱ به ۶۰ دلار برای هر بشکه برساند.

تحلیلگران این بانک در یادداشتی نوشتند: با این اقدام عربستان، افزایش تولید روزانه ۵۰۰ هزار بشکه‌ای اوپک در ماه ژانویه معکوس می‌شود که سبب محدودتر شدن بازار نفت در نیمه نخست سال خواهد شد.

بزرگ‌ترین صادرکننده نفت جهان در روز چهارشنبه (۱۷ دی‌ماه) متعهد شد به‌طور داوطلبانه تولید نفت خام خود را در ماه‌های ژانویه و فوریه یک میلیون بشکه در روز کاهش دهد که این موضوع سبب شد قیمت شاخص نفت خام برنت به بالاترین سطح از فوریه ۲۰۲۰ برسد.

یوبی‌اس اظهار کرد: اقدام پیشگیرانه ریاض نشان‌دهنده تمایل این کشور به دفاع از قیمت‌ها و حمایت از بازار نفت هم‌زمان با نگرانی‌های موجود درباره تقاضا به‌دلیل محدودیت‌های گسترده رفت و آمد در اروپاست. این بانک افزود: اما اگر کاهش تقاضا کمتر باشد، این اقدام سعودی‌ها همچنین به تسریع روند کاهش ذخیره‌سازی نفت کمک می‌کند.

هر بشکه نفت خام برنت در ساعت ۱۱ و ۳۲ دقیقه روز پنجشنبه (۱۸ دی‌ماه) حدود ۵۴ دلار و ۵۹ سنت برای هر بشکه و نفت خام دبلیوتی‌آی ۵۱ دلار و ۲ سنت برای هر بشکه معامله می‌شد. این بانک انتظار دارد نفت خام برنت در نیمه دوم سال ۲۰۲۱ به قیمت ۶۳ دلار برای هر بشکه معامله شود.

نظر شما