اخبار مهم امروز گروه اقتصادی برنا

۱۳۹۹/۱۰/۲۰ - ۱۹:۰۰:۵۲
کد خبر: ۱۱۱۷۸۷۷
اخبار مهم امروز گروه اقتصادی برنا
مطالب و اخبار مهم گروه اقتصادی امروز، بیستم دی ماه که در برنا منتشر شده به شرح زیر است:

ایت الله هاشمی در دهه 60 به تقویت ارتباطات تاکید می کردند 

غرضی گفت: آقای هاشمی  تاکید داشتند تا خطوط ارتباطی قوی شود. البته توسعه ارتباطات کشور در آن زمان تحت اختیارات مجلس بود. مجلس در آن مقطع با توسعه بخش ارتباطات کشور مخالفت شدیدی داشت اما ایت الله هاشمی بر توسعه تاکید میکردند.

 

دورخیز برای تجارت یک میلیارد دلاری

رئیس اتاق مشترک ایران و ارمنستان در خصوص دلیل واقعی تحریم کالاهای ترکیه برای ورود به ارمنستان گفت: دلیل اصلی این است که در جنگ بین آذربایجان و ارمنستان، حریف اصلی ارمنستان در واقع دولت ترکیه بود. یعنی سرمایه‌گذاری انجام شده توسط ترکیه اینطور نشان می‌داد که حتی باید سال‌ها قبل این اتفاق می‌افتاد. یک ایده ملی است و به نظرم کار درستی است. 

 

نرخ بیکاری در پاییز به 9.4 درصد رسید

در پاییز ١٣٩٩، به میزان ٤١,٤ درصد از جمعیت ١٥ ساله و بیش‌تر از نظر اقتصادی فعال بوده‌اند، یعنی در گروه شاغلان یا بیکاران قرار گرفته‌اند. بررسی تغییرات نرخ مشارکت اقتصادی حاکی از آن است که این نرخ نسبت به فصل مشابه در سال قبل (پاییز١٣٩٨) ٢.٩ درصد کاهش یافته است.

 

 

کاهش 8.5 درصدی نرخ تورم مسکن تهران در آذرماه

 مرکز آمار ایران در گزارشی شاخص قیمت املاک مسکونی شهر تهران در آذرماه ١٣٩٩ را اعلام کرد. بر این اساس،  عدد شاخص در آذرماه ١٣٩٩ بر اساس ماه پایه فروردین ١٣٩٥ به عدد ۵٨٩.٨ رسید که نسبت به ماه قبل ٨.۵ درصد کاهش داشته است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز