گرانترین و ارزانترین واحد مسکونی در کدام مرکز استان قرار دارد؟

۱۳۹۹/۱۱/۰۹ - ۰۵:۲۰:۱۸
کد خبر: ۱۱۱۷۸۸۵
گرانترین و ارزانترین واحد مسکونی در کدام مرکز استان قرار دارد؟
مقایسه قیمت خرید و فروش هر متر مربع زیربنای مسکونی در کشور نشان می دهد که بیش ترین قیمت مربوط به شهر تهران و کم ترین قیمت مربوط به یاسوج است.

به گزارش برنا، براساس آخرین گزارش مرکز آمار بیشترین رشد قیمت فروش مسکن طی یک سال گذشته به ترتیب در سه شهر بندرعباس، گرگان و زاهدان رقم خورد؛ میانگین رشد قیمت مسکن طی این مدت در شهر بندرعباس 163 درصد و در هر کدام از دو شهر گرگان و زاهدان  به ترتیب 161 درصد و 159 درصد افزایش یافته است.

همچنین بیشترین رشد قیمت اجاره مسکن طی یک سال گذشته مربوط به شهر تهران با 47 درصد رشد بوده است و در رتبه‌های بعدی اهواز با 46 درصد و شیراز با 45 درصد رشد جزو مراکز با بیشترین نرخ رشد اجاره‌ بها هستند.

ارزان ترین مبلغ اجاره ماهانه به علاوه سه درصد ودیعه پرداختی برای اجاره یک واحد مسکونی 60 متری در شهرهای ایران به ترتیب در ایلام، یزد و یاسوج رقم خورد. میانگین رشد قیمت اجاره ماهانه طی مدت مورد بررسی در شهر ایلام با 304 هزار تومان و در شهر‌های یزد و یاسوج به ترتیب 319 هزار تومان و 325 هزار تومان بوده است.

گران‌ترین مبلغ اجاره‌بها ماهیانه برای یک واحد مسکونی 60 متری مربوط به شهر تهران با 3 میلیون 852 هزار تومان بوده است و شهرهای کرج با یک میلیون و 396 هزار تومان و قزوین با یک میلیون و 82 هزار تومان در رتبه دوم و سوم گران‌ترین شهرها برای اجاره کردن خانه قرار دارند.

متوسط خرید یک واحد مسکونی 60 متری در شهر تهران در تابستان امسال به یک میلیارد و 449 میلیون تومان رسید و رتبه اول گران ترین شهر کشور برای خرید خانه را به خود اختصاص داد و شهرهای اصفهان و کرج در رتبه های بعدی قرار گرفتند. بر اساس این گزارش در شهر اصفهان متوسط قیمت یک واحد مسکونی 60 متری در مدت مورد بررسی به 528 میلیون تومان و در شهر کرج 481 میلیون تومان رسیده است. همچنین  یاسوج، خرم آباد و بیرجند جزو ارزان ترین شهرهای کشور برای خرید خانه هستند. 6

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز