اخبار مهم امروز گروه اقتصادی برنا

۱۳۹۹/۱۰/۲۱ - ۱۹:۰۴:۰۰
کد خبر: ۱۱۱۸۴۵۲
اخبار مهم امروز گروه اقتصادی برنا
مطالب و اخبار مهم گروه اقتصادی امروز، بیست و یکم دی ماه که در برنا منتشر شده به شرح زیر است:

خواهش می کنم واگذاری استقلال و پرسپولیس را سیاسی نکنند

 

تعیین زمان واگذاری سهام دو باشگاه در اختیار هیئت پذیرش فرابورس است که ظرف دو یا سه هفته دیگر قطعا جلسه را برگزار می کنند و درخصوص پذیرش آنها تصمیم می گیرند که متعاقبا عرضه اولیه بر اساس اعلام فرابورس صورت خواهد گرفت.

 

تخم مرغ فله ای ، نه به بسته بندی!

رییس سازمان دامپزشکی کشور گفت: با توجه به شرایط فعلی واحدهای تولیدی، هیچ الزام و اجباری در عرضه تخم‌مرغ خوراکی به صورت بسته‌بندی وجود ندارد. «علی صفرماکنعلی» در نامه‌ای اعلام کرد: با توجه به شرایط فعلی واحدهای پرورش طیور صنعتی تخمگذار، عرضه تخم مرغ خوراکی به صورت بسته بندی در سراسر کشور به صورت ایجابی بوده و الزامی در این زمینه وجود ندارد

 

 

 بازگشت شاخص کل به کانال یک میلیون و 300 هزار واحدی

در پایان معاملات امروز شاخص کل با رشد بیش از 20 هزار واحدی به رقم یک میلیون و 306 هزار واحدی رسید. شاخص کل هم وزن  نیز با رشد 6843 هزار واحدی به رقم 466 هزار و 653 واحدی رسید. همچنین شاخص قیمت (هم وزن) با رشد 4478 واحدی به رقم 305 هزار و 402 واحد رسید و شاخص سهام آزاد شناور، 28867 واحد رشد داشت و به سطح یک میلیون و 860 واحدی رسید. شاخص‌های بازار اول و دوم نیز به‌ترتیب 19339 و 27758 واحد رشد کردند.

 

عوامل موثر بر تامین منایع در صندوق‌های بیمه‌ای

نسبت پشتیبانی در دو صندوق بازنشستگی کشوری و صندوق بازنشستگی نیروهای مسلح زیر یک است و بدون کمک دولت این صندوق‌ها به‌هیچ‌عنوان قادر به ادامه حیات نیستند وطبق آخرین آمار منتشرشده نسبت پشتیبانی برای سازمان تامین اجتماعی در سطح پایینی قرار دارد و زنگ خطرها برای این سازمان به صدا درآمده است.

 

رشد 15 هزار واحدی شاخص کل بورس 

  شاخص کل بورس در معاملات صبح امروز (یکشنبه 21 دی‌ماه) با رشد بیش از 15 هزار واحدی همراه بود و به رقم یک میلیون و 301 هزار واحد رسید. شاخص کل هم وزن روند صعودی داشت و با 4068 واحد رشد به  عدد 463 هزار و879 هزار واحدی رسید.تا این لحظه نمادهای خساپا، حکشتی، قرن، غشاذر، حتاید، پارند و وکار بیشترین تقاضا را در بازار دارند.

 

تغییر در قانون اتاق بازرگانی؛ اصلاح یا خصولتی سازی؟

در طرح مذکور به جای آنکه همانند همه کشورهای توسعه‌یافته و در حال توسعه جایگاه اتاق بازرگانی و بخش خصوصی بهبود یابد، با توجه به  منویات ذهنی نادرست درخواست کنندگان، نقش آن کمرنگ‌تر شده است. بیم آن می‌رود که این قسمتی از  سناریوی تخریب بخش خصوصی و اتاق بازرگانی باشد که در ماجرای بازگشت ارز صادرکنندگان توسط برخی مسولان دولتی، صداسیما و تاجرنماها کلیدخورد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز