توضیحات همتی درخصوص جلسه با کمیسیون اصل ۹۰

۱۳۹۹/۱۰/۲۱ - ۲۰:۳۷:۰۷
کد خبر: ۱۱۱۸۵۸۰
توضیحات همتی درخصوص جلسه با کمیسیون اصل ۹۰
رییس کل بانک مرکزی اظهار داشت: به کمیسیون اصل 90 قول دادیم که تا پایان سال اطلاع رسانی و اجرای قانون جدید چک را نهایی کنیم و از اوایل سال آینده مردم صدور چک را از طریق سیستم انجام دهد. حتی دیگر چک حامل نخواهیم داشت تا شفافیت ایجاد شود.

به گزارش برنا، عبدالناصر همتی در مورد تصمیمات جلسه مشترک با کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی مجلس گفت: یکی از مسائل مورد بررسی اجرای قانون جدید چک بود که ابعاد مختلفی دارد. بانک مرکزی در این مورد فرصتی را داشت که اندکی به طول کشید چون ایجاد زیرساخت‌های آن زمان‌بر بود و البته این حق مجلس است که موارد را پیگیری کند.

وی ادامه داد: پیش از این ستاد مبارزه با کرونا درخواست کرده بود که اجرای بخش‌هایی از آن را به تعویق بیندازیم اما گفتیم که کار اصلی آن انجام شده است بطوری که از دیروز به صورت اختیاری صدور چک‌های جدید را آغاز کردیم.

همتی تصریح کرد: به کمیسیون اصل 90 قول دادیم که تا پایان سال اطلاع رسانی و اجرای قانون جدید چک را نهایی کنیم و از اوایل سال آینده مردم صدور چک را از طریق سیستم انجام دهد و حتی دیگر  چک حامل نخواهیم داشت تا شفافیت ایجاد شود.

رییس کل بانک مرکزی ادامه داد: مسئله دیگر نحوه استفاده از ارز اشخاص بود که اخیراً توسط ستاد اقتصادی ابلاغ شده است تا از این طریق برای واردات کالاهای اولیه استفاده شود.

همتی خاطرنشان کرد: همچنین موضوع دیگر گفت‌وگو درمورد اختلاف نظر ۲۰ ساله بین بانک مرکزی، کمیسیون اصل نود و دیوان محاسبات در ارتباط با ناظری که در بانک مرکزی باید باشد که برخی اعتقاد دارند که سازمان حسابرسی است. در این زمینه گفت‌وگوهای مفصلی داشتیم و این را به مجمع بانک مرکزی منعکس تا بر اساس آن تصمیم‌گیری خواهیم کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز