افزایش ۱۵ درصدی مصرف گاز خانگی در استان تهران

۱۳۹۹/۱۰/۲۱ - ۲۱:۰۰:۲۳
کد خبر: ۱۱۱۸۵۸۵
افزایش ۱۵ درصدی مصرف گاز خانگی در استان تهران
وزیر نیرو از افزایش ۱۵ درصدی مصرف گاز خانگی در استان تهران در دوره ۴۰ روزه خبر داد.

به گزارش برنا به نقل از صدا و سیما، رضا اردکانیان در حاشیه جلسه کمیسیون کشاورزی مجلس، با بیان اینکه در بخش مصرف خانگی به ویژه در این ایام، افزایش قابل ملاحظه‌ای داریم گفت: از ابتدای آذر تا ۱۰ دی و در مدت ۴۰ روز، در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، افزایش ۱۵ درصدی را در مصرف گاز خانگی در استان تهران شاهد هستیم.

وی افزود: از این میزان افزایش مصرف، ۲ درصد مربوط به افزایش انشعابات جدید بوده است.

آقای اردکانیان درباره تدابیر اتخاذ شده برای مشکل برق در نیروگاه‌ها و استفاده از مازوت گفت: اگر بگوییم مصرف برق بالاست، حرف درستی است، اما اینکه فقط مصرف برق بالا باشد، اینگونه نیست.

وزیر نیرو با تاکید بر رعایت بیشتر مردم در مصرف گاز اضافه کرد: اگر مصرف گاز خانگی کاهش نیابد به طور طبیعی سهم بقیه بخش‌ها از جمله نیروگاه‌ها کم می‌شود و این کم شدن اثر خود را هم بر روی سوخت مایع می‌گذارد و هم به علت محدود بودن سوخت مایع، ممکن است خاموشی داشته باشیم.

وی گفت: درخواست ما این است که مردم در مصرف گاز رعایت لازم را کنند.

آقای اردکانیان درباره توسعه نیافتن نیروگاه‌ها به اندازه کافی به علت تعهداتی که در کنوانسیون پاریس داشتیم افزود: وقتی ما نگاه به آمار و ارقام می‌کنیم و می‌بینیم که قبل از شروع به کار این دولت، در ۳۵ سال قبل از آن به طور متوسط سالی ۱۷۷۵ مگاوات ظرفیت جدید به مدار وارده شده و در دوران این دولت (در طول هشت سال)، سالی ۲۵۰۰ مگاوات ظرفیت جدید وارد مدار شده است، طبیعتا نه تنها کندی و کاهشی در احداث نیروگاه‌ها نداشتیم بلکه عملکرد، عملکرد خوبی است.

وزیر نیرو گفت: یک مسیر ایجاد ظرفیت برای تولید برق از طریق احداث نیروگاه و مسیر دیگر، بوسیله مدیریت اوج بار، است، تا انرژی را افزایش دهیم، کاری که دو سال است در فصل تابستان با کمک مردم در بخش‌های مختلف انجام می‌شود.

اردکانیان با بیان اینکه در دو سال اخیر در تابستان اوج بار را کاهش داده ایم افزود: صرفه جویی قابل ملاحظه‌ای از این حیث کردیم، اما در بقیه مواقع سال انرژی بیشتری را به بخش‌های مختلف تولیدی به ویژه امسال که سال جهش تولید است، توانسته ایم عرضه کنیم.

وی درباره مشکلات آبی ایران با افغانستان گفت: این مشکلات رو به حل شدن است.

نظر شما