معاون وزیر راه خبر داد

هفته آینده؛ تعیین تکلیف برای وام ۱۵۰ میلیونی

۱۳۹۹/۱۰/۲۲ - ۱۲:۰۷:۵۹
کد خبر: ۱۱۱۸۸۷۸
هفته آینده؛  تعیین تکلیف برای  وام ۱۵۰ میلیونی
افزایش وام مسکن وعده ای بود که از سوی مسئولان داده شده و هنوز به مرحله اجرا نرسیده است.

به گزارش برنا؛ دیروز معاون وزیر راه و شهرسازی از برگزاری جلسه‌ای طی هفته آینده با موضوع تصمیم‌گیری برای افزایش سقف وام طرح ملی مسکن به ۱۵۰ میلیون تومان خبر داد. مسکن ملی از تدابیر دولت برای کمک به حل مشکل کمبود مسکن است. بسیاری از تفاوت مسکن ملی با مسکن مهر سوال میکنند . در واقع مسکن ملی مکمل مسکن مهر است اما تدبیر دولت چنین است که ابتدا تعهدات مسکن مهر به سرانجام برسد و سپس  پروژه مسکن ملی آغاز شود. متاهل باشند، سابقه سکونت در شهر مورد تقاضای مسکن، عدم استفاده از تسهیلات دولتی برای خرید مسکن و... از شرایط ارایه مسکمن ملی به متقاضیان اعلام شده بود.

*در انتظار وام مسکن

وام مسکن ملی از دلایل ترغیب نیازمندان مسکن برا یثبت نام در این طرح بود. چندی قبل معاون وزیر راه با تأکید بر اینکه افزایش سقف مسکن پیشنهاد جدیدی نیست و از مدت‌ها قبل مطرح شده، می‌گوید: تا کمتر از ۲ هفته درباره پیشنهاد افزایش سقف تسهیلات مسکن برای متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن تصمیم‌گیری می‌شود و نتیجه آن اعلام خواهد شد. به‌گفته او، این جلسه بر تأمین مالی طرح اقدام ملی مسکن و تسهیلات متمرکز بوده و وزارت راه و شهرسازی به بانک مرکزی پیشنهاد داده است که سقف وام برای طرح اقدام ملی مسکن را تا ۵۰درصد افزایش دهد. محمود محمودزاده توضیح داد: هم‌اکنون بانک‌ها تا ۸۰ درصد سهم خریدار مسکن ملی را به متقاضیان وام می‌دهند؛ اما سود این تسهیلات بالاتر از نرخی است که بانک مسکن به متقاضیان مسکن ملی می‌دهد؛ ازاین‌رو یا باید منابعی را برای جبران پرداخت این تسهیلات در نظر گرفت یا اینکه باید وام‌گیرنده سود این وام‌ها را بپذیرد و آن را پرداخت کند.

*دو راه خانه دار کردن متقاضیان

بدون شک تامین هزینه مسکن نخستین و شاید دشوارترین مانع بر سر راه متقاضیان باشد که ظاهرا دولت برای آن تدبیری اندیشیده است. معاون وزیر راه می گوید یا باید مبلغ وام افزایش یابد یا قیمت تمام‌شده را کاهش دهیم. این دو گزینه در فضای جدا از هم پیگیری می‌شود و متقاضی بین این‌ 2 باید حق انتخاب داشته باشد. وزارت راه و شهرسازی پیشنهاد افزایش سقف وام طرح ملی مسکن را به 150 میلیون تومان ارائه کرده است. سود وام طرح ملی مسکن  هم 18 درصد اعلام شده . هفته آینده جلسه‌ای برای این منظور برگزار و درباره افزایش وام تصمیم‌گیری نهایی صورت می‌گیرد. یکی از موارد مهمی که مورد توجه وزارت راه و شهرسازی قرار گرفته، توان متقاضیان برای پرداخت اقساط وام طرح ملی مسکن است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز