اخبار مهم امروز گروه اقتصادی برنا

۱۳۹۹/۱۰/۲۲ - ۱۹:۰۰:۴۰
کد خبر: ۱۱۱۹۱۴۸
اخبار مهم امروز گروه اقتصادی برنا
مطالب و اخبار مهم گروه اقتصادی امروز، بیست و دوم دی ماه که در برنا منتشر شده به شرح زیر است:

هفته آینده؛ تعیین تکلیف برای وام 150 میلیونی

وام مسکن ملی از دلایل ترغیب نیازمندان مسکن برا یثبت نام در این طرح بود. چندی قبل معاون وزیر راه با تأکید بر اینکه افزایش سقف مسکن پیشنهاد جدیدی نیست و از مدت‌ها قبل مطرح شده، می‌گوید: تا کمتر از ۲ هفته درباره پیشنهاد افزایش سقف تسهیلات مسکن برای متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن تصمیم‌گیری می‌شود

 

شاخص کل در کف کانال 1 میلیون و 300 هزار واحد قرار گرفت

در پایان معاملات امروز شاخص کل با افت بیش از 5 هزار واحدی به رقم یک میلیون و 301 هزار واحدی رسید. اما عملکرد شرکت های کوچک بهتر بود و شاخص کل هم وزن  با رشد 2737 هزار واحدی به رقم 469 هزار و 389 واحدی رسید.  همچنین شاخص قیمت (هم وزن) با رشد 1791 واحدی به رقم 307 هزار و193 واحد رسید و اما شاخص سهام آزاد شناور، 8362 واحد افت داشت و به سطح یک میلیون و852 واحدی رسید.

 

عوامل سه گانه ثبات نسبی بازار ارز/ قیمت دلار بالاتر می‌رود؟

 بانک مرکزی به تازگی برخی آمارهایی را منتشر کرده که همگی نشان از کاهش التهابات بازار ارز و کاهش انتظارات تورمی دارد. اما کارشناسان در این رابطه چه می گویند و این گزارش را تا چه حد درست می‌دانند. کامران ندری اقتصاددان در این رابطه به خبرنگار اقتصادی برنا می‌گوید: به نظر می‌رسد این گزارش درست باشد. من خود گزارش را ندیده‌ام اما کلیت آن درست به نظر می‌رسد چرا که انتظارات تورمی تعدیل و کاهش یافته است. 

 

نگران نباشید، کمبود شکر نداریم

بهمن دانایی، دبیر انجمن صنفی کارخانجات قند و شکر در گفت‌وگو با خبرنگار برنا درخصوص زمزمه افزایش قیمت شکر در بازار گفت: با توجه به اینکه تمام شکر تولید شده در کشور از نیمه شهریورماه به صورت پیوسته به بازار عرضه شد هیچ کمبودی دربازار به وجود ندارد. اما طی چند روز گذشته به دلیل بارندگی‌های اخیر روند برداشت نیشکر به تاخیر افتاده است و برخی از سودجویان از این فرصت استفاده کرده‌اند و به دنبال افزایش قیمت شکر در بازار هستند.

 

اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده در مناطق آزاد باعث خروج سرمایه از این مناطق می‌شود

رسالت و هدف اصلی مناطق آزاد جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی برای تولید و پردازش کالا است اما شاهد این هستیم که قوانین و محدودیت‌هایی که در داخل محدوده گمرکی کشور برای فعالان اقتصادی و مردم عادی اعمال می شود در مناطق آزاد نیز تسری پیدا می کند و با ادامه این روند مناطق آزاد از اهداف خود دور می شوند. اگر قرار باشد درمناطق آزاد قوانین گمرکی و مالیاتی را اجرا کنند این مناطق دیگر کارکرد خود را از دست می‌دهند.

 

عوامل موثر بر تامین منایع در صندوق‌های بیمه‌ای

 یکی از شاخص‌های پایداری مالی صندوق‌های بازنشستگی «نسبت پشتیبانی» است. این نسبت تعداد بیمه شدگان به مستمری بگیران  را نشان می‌ده که چه تعداد افراد حق بیمه پرداخت می‌کنند و درقبال آن چه تعداد از مزایای بازنشستگی بلند مئت برخوردار می‌شوند. براساس تجربه جهانی، اگر نسبت پشتیبانی از عدد 5 کمتر شود، زنگ خطر پیشی‌گرفتن مصارف بر منابع صندوق‌ها به صدا درمی آید. در 14 صندوق بیمه ای اختصاصی کشور میانگین این نسبت پشتیبانی، کمتر از 5 است واین صندوق ها بدون کمک دولت قادر به انجام وظایف و تعهدات خود نیستند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز