اخبار مهم امروز گروه اقتصادی برنا

۱۳۹۹/۱۰/۲۳ - ۱۹:۰۵:۰۰
کد خبر: ۱۱۱۹۷۱۲
اخبار مهم امروز گروه اقتصادی برنا
مطالب و اخبار مهم گروه اقتصادی امروز، بیست و سوم دی ماه که در برنا منتشر شده به شرح زیر است:

 

راهی برای کاهش آلایندگی صنعت سیمان

 برنامه وزارتخانه های صمت و نفت در سال‌های قبل این بود که سوخت مازوت جای خودش را به استفاده از گاز بدهد. بخش اعظم کارخانه‌های سیمان هم مصرف گاز دارند و از این جهت راندمان کارخانه‌ها هم بهتر می‌شود. این یک سیاست کلی بوده که تغییر سوخت از مازوت به سمت گاز برود. با وجود اینکه جزء تکالیف مشخص وزارت راه یا مرکز تحقیقات راه و ساختمان نبوده، این مساله را در دستور کار قرار دادیم و زمانی که یارانه‌هایی که به صنعت سیمان ارائه می‌شد را بررسی کردیم، شاهد بودیم که برخی کارخانه‌ها کماکان با سوخت مازوت کار می‌کنند.   

 

تخلفات صنفی کم شد

آنطور که آمارهای وزارت صمت نشان می‌دهد، در  9 ماهه امسال حدود 319 میلیون فقره بازرسی از واحدهای صنفی صورت گرفته که نسبت به 9 ماهه سال قبل حدود 5.2 درصد افزایش را نشان می‌دهد. در همین بازه زمانی، پرونده‌های متشکله نزدیک به 201 هزار فقره بوده که نسبت به مدت مشابه که عدد 202 هزار فقره بود، کاهش داشته است. 

 

افت 14 هزار واحدی شاخص کل بورس

 نماد‌های ثبهسار، شستا، خودرو، شپنا، شتران، فملی و وتجارت پر تراکنش‌های بازار بودند و نماد های فولاد، فملی، شپنا، خودرو، شتران، شستا و شبندر بیش‌ترین تاثیر را بر روند حرکت شاخص گذاشته‌اند.در معاملات فرابورس نیز شاخص کل بیش از 138 واحد افت داشت و به رقم 19 هزا و 36 واحدی رسید. نمادهای کرمان، چخزر، شاروم، سپیدار، قاسم، وسپهر و بپیوند از پر تراکنش های بازار بودند. 

 

مراسم قرعه کشی پیش فروش «تارا» 

در طرح پیش فروش محصول جدید گروه صنعتی ایران خودرو که از روز شنبه 20 دی ماه آغاز  و تا روز دوشنبه 22 دی ماه ادامه داشت، خودرو تارا در رنگ های متنوع و در دو نوع دستی و اتوماتیک با موعد تحویل تیر تا دی ماه 1400 عرضه شد. در این طرح 351 هزار و 283 نفر ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد 323 هزار و 720 نفر واجد شرایط حضور در قرعه‌کشی شدند. از این تعداد 10 هزار نفر به عنوان برنده اول و 20 هزار نفر به رزرو انتخاب خواهند شد.

 

کره جنوبی رفتار مستقلی داشته باشد

رییس کل بانک مرکزی با بیان اینکه مسدود شدن پول مان در کره جنوبی چالش اصلی ما با این کشور است، عنوان کرد: ما در سایر کشورها نیز منابعی  داشتیم و علی رغم تحریم های آمریکا از آنها استفاده کردیم و به آنها دسترسی داشتیم؛ اما در مورد کره جنوبی که یکی از شرکای تجاری مهم و اصلی ایران بوده است، هنوز نتوانستیم به منابع مان در این کشور دسترسی داشته باشیم. 

 

۱۱ هزار نیروی راهداری شرکتی هستند

نمی‌توان کار راهداری را پیمان‌سپاری کرد، پیش از این چنین تجربه‌ای داشتیم که در نهایت منجر به فساد شد، با تغییر رویکرد از تصدی‌گری به حاکمیتی ظرفیت‌های بهسازی راه‌ها به گونه‌ای دیگر رقم خواهد خورد. عضو کابینه دولت دوازدهم درخواست کرد: مجلس شرایطی فراهم کند تا نیروهای راهداری در قالب کار حاکمیتی مانند پلیس و اورژانس در فرآیند راه‌ها بتوانند به ارائه خدمات خود ادامه دهند.

نظر شما