طی ۹ ماهه امسال محقق شد؛

رشد تولید ۶ محصول منتخب معدن و صنایع معدنی

۱۳۹۹/۱۰/۲۷ - ۱۶:۰۱:۱۰
کد خبر: ۱۱۲۱۶۰۵
رشد تولید ۶ محصول منتخب معدن و صنایع معدنی
از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه، از بین ۱۰ محصول منتخب معدنی، شش محصول رشد تولید و چهار محصول افت را نسبت به مدت مشابه سال گذشته تجربه کرده‌اند که طی آن شمش آلومینیوم خالص همچنان در صدر افزایش تولیدها قرار گرفته و در مقابل تولید ظروف چینی بیشترین کاهش تولید طی این مدت را به خود اختصاص داده است.

به گزارش برنا به نقل ازبازارسرمایه، بر این اساس در ۹ ماه نخست سال جاری، تولید شمش آلومینیوم خالص با بیشترین میزان رشد و پس از آن به ترتیب سیمان، کاتد مس، محصولات فولادی، فولاد خام و آلومینا میزان تولیدشان نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته‌ است. این در حالی است که ظروف چینی، شیشه‌جام، کنسانتره زغالسنگ و ظروف شیشه‌ای کاهش تولید را طی این مدت نسبت به ۹ ماهه نخست سال گذشته تجربه کرده‌اند.

طبق آمار، شمش آلومینیوم خالص در مدت مذکور ۳۰۸ هزار و ۲۰۰ تن تولید شده است که نسبت به ۲۰۳ هزار و ۸۰۰ تن تولید شده در مدت مشابه سال گذشته، رشد ۵۱.۲ درصدی داشته است.

پس از آن سیمان با ۱۴.۸ درصد افزایش تولید نسبت به ۹ ماه ابتدایی سال گذشته که بیش از ۴۶ میلیون و ۶۹۱ هزار تن تولید شده بود، در ۹ ماهه امسال میزان تولید ۵۳ میلیون و ۶۰۶ هزار و ۹۰۰ تن را به ثبت رسانده است.

طبق آخرین آمار منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) کاتد مس، محصولات فولادی و  فولاد خام نیز هر یک به ترتیب ۱۱.۲ درصد، ۹.۵ درصد و ۸.۳ درصد رشد تولید را در مجموع ۹ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته تجربه کرده‌اند.

در مدت مذکور سال جاری ۲۱۴ هزار و ۱۰۰ تن کاتد مس، ۱۹ میلیون و ۱۹۹ هزار و ۱۰۰ تن محصولات فولادی و ۲۱ میلیون و ۶۵۰ هزار و ۱۰۰ تن فولاد خام تولید شده است؛ این در حالی است که در مجموع ۹ ماه ابتدایی سال ۱۳۹۸، به ترتیب کاتد مس ۱۹۲ هزار و ۴۰۰ تن، محصولات فولادی ۱۷ میلیون و ۵۳۰ هزار و ۷۰۰ تن، فولاد خام ۱۹ میلیون و ۹۸۶ هزار و ۱۰۰ تن تولید شده بود.

همچنین آلومینا با ۱.۸ درصد رشد تولید طی ۹ ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته روبرو شده‌ است. از ابتدای سال جاری تا پایان آذر ماه، ۱۷۵ هزار و ۳۰۰ تن آلومینا تولید شده است و این در حالی است که طی مدت مشابه سال گذشته، میزان تولید این محصول معدنی تنها ۳۲۰۰ تن کمتر ( ۱۷۲ هزار و ۱۰۰ تن) ثبت شده است.

در مقابل اما در مدت مورد بررسی این گزارش برای سال جاری، ظروف چینی ۱۰.۹ درصد، شیشه‌جام ۲.۳ درصد، کنسانتره زغالسنگ ۱.۵ درصد و ظروف شیشه‌ای ۱.۱ درصد کاهش تولید را نسبت به مدت مشابه سال گذشته تجربه کرده‌اند.

در ۹ ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۳۹ هزار و ۷۰۰ تن ظروف چینی تولید شده است که نسبت به ۴۴ هزار و ۶۰۰ تن تولید شده در ۹ ماهه نخست سال گذشته، بیشترین کاهش تولید را در این بررسی (۱۱.۶ درصد) تولید داشته است.

پس از آن شیشه‌جام نیز در مدت مذکور سال جاری ۸۴۷ هزار و ۳۰۰ تن تولید شده است که نسبت به ۸۶۷ هزار و ۴۰۰ تن تولید شده در  ۹ ماه ابتدایی سال ۱۳۹۸ با افت تولید ۲.۳ درصدی روبرو شده است.  

همچنین کنسانتره زغالسنگ با افت ۱.۵ درصدی از یک میلیون و ۲۴۲ هزار و ۶۰۰ تن تولید شده در ۹ ماهه نخست سال گذشته به یک میلیون و ۲۲۴ هزار و ۳۰۰ تن در مدت مشابه امسال رسیده است.

تولید ظروف شیشه‌ای نیز از ۵۳۸ هزار و ۲۰۰ تن تولید شده در مجموع ۹ ماه اول سال گذشته به ۵۳۲ هزار و ۴۰۰ تن در مدت مذکور سال جاری رسیده  که نشان از کاهش ۱.۱ درصدی این محصول معدنی دارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز