در حاشیه رونمایی از نخستین پیشرانه سه‌استوانه ایرانی

بهینه‌سازی مصرف سوخت و ایران‌خودرو تفاهم‌نامه امضا کردند

۱۳۹۹/۱۰/۳۰ - ۱۴:۴۴:۱۴
کد خبر: ۱۱۲۳۰۴۰
تفاهم‌نامه همکاری با موضوع «طرح تولید قوای محرکه کم‌مصرف در خودروهای داخلی و جایگزینی با خودروهای فرسوده» میان شرکت‌های بهینه‌سازی مصرف سوخت به نیابت از وزارت نفت و ایران‌خودرو امضا شد.

به گزارش برنا به نقل از شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت، این تفاهم‌نامه دیروز (دوشنبه، ۲۹ دی‌ماه) هم‌زمان با روز ملی هوای پاک و در حاشیه آیین رونمایی از نخستین پیشرانه ملی سه‌استوانه ایرانی، بین علی مبینی‌دهکردی، مدیرعامل شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت و فرشاد مقیمی، مدیرعامل ایران‌خودرو امضا شد.

این تفاهم‌نامه با موضوع «طرح تولید قوای محرکه کم‌مصرف در خودروهای داخلی و جایگزینی با خودروهای فرسوده» با هدف همکاری شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت و ایران‌خودرو در زمینه توسعه، تولید و آماده‌سازی بستر مناسب پیرامون خودروهای کم‌مصرف و دوگانه‌سوز در چارچوب مصوبه شورای اقتصاد تدوین و امضا شده است.

طرح تولید قوای محرکه کم‌مصرف در خودروهای داخلی و جایگزینی با خودروهای فرسوده با هدف کاهش مصرف سوخت خودروها به پنج لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر، کاهش انتشار آلایندگی و رسیدن به اهداف استانداردی محیط‌زیست یورو ۶ طراحی شده و در حال اجراست. استفاده بهینه از زیرساخت‌های سوخت پاک گاز طبیعی، کاهش تولید گازهای گلخانه‌ای و جلوگیری از آثار مضر آن و ایفای تعهدهای ملی و بین‌المللی از دیگر ویژگی‌های این طرح است.

روز دوشنبه نخستین پیشرانه سه‌استوانه ایرانی نیز که با حمایت وزارت نفت ازسوی ایران‌خودرو تولید شده است رونمایی شد که از مهم‌ترین ویژگی‌های آن کاهش مصرف سوخت و ارتقای استاندارد آلایندگی، توسعه پنج نوع موتور با توان ۷۲ تا ۱۵۰ اسب بخار و گشتاورهای متفاوت از ۹۸ الی ۲۴۰ نیوتون متر، مصرف سوخت پایین، قابلیت کسب استانداردهای یورو ۶، قابلیت استفاده از سوخت بنزین و سی‌ان‌جی و مناسب برای مدل‌های هیبریدی و بهره‌مندی از فناوری‌های روزآمد الکتریکی و قابلیت اشتراک‌گذاری با دیگر خودروسازان داخلی است.

نظر شما
پرونده ویژه