توضیحات هواپیمایی کیش ایر در خصوص یک خبر

۱۳۹۹/۱۱/۰۷ - ۰۹:۴۳:۲۴
کد خبر: ۱۱۲۶۶۵۲
توضیحات هواپیمایی کیش ایر در خصوص یک خبر
روابط عمومی شرکت‌ هواپیمایی کیش ایر در خصوص خبر ابوالمشاغل مناطق آزاد توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش برنا، پیرو درج خبری تحت عنوان «ابوالمشاغل مناطق آزاد را بشناسید» روابط عمومی شرکت‌ هواپیمایی کیش توضیحاتی ارائه کرد.

در این توضیحات آمده است: در متن خبر منتشر شده با ذکر نام یکی از اعضاء موظف هیات مدیره این ایرلاین شبهاتی مطرح شده که بر خود لازم می دانیم به این مهم اشاره کنیم که شرکت هواپیمایی کیش ایر با سابقه ۳۰ ساله درخشان در حوزه صنعت هوانوردی و کسب استانداردهای بین المللی معتبر انتصاب افراد برای تصدی پست های مهم خود را بر اساس سوابق و تجربیات انجام میدهد که سوابق بارز فعالیتی جناب آقای اصغر بانک در مدیرعاملی شرکت صنایع هواپیماسازی ایران (هسا)، مدیرعاملی ایرلاین ماهان و ریاست هیات مدیره ایران ایرتور و ... خود گواه این مدعاست. در مورد القاء لقب ابوالمشاغل به ایشان ضمن توصیه به تهیه کنندگان این خبر در خصوص بررسی تعاریف و مفاهیم علمی و قانونی شغل به اطلاع می رساند به استناد مدارک پیوست (روزنامه رسمی شرکت های ذکر شده در خبر فارس) ایشان از زمان تصدی عضویت موظف در هیات مدیره کیش ایر طی ۱۳ ماه گذشته در هیچ شرکت و مجموعه ای مشغول به کار نبوده و نیستند. تلاش این خبرگزاری برای انتشار خبر کذب بر اساس اطلاعات نادرست از جمله قید نسبت فامیلی اشتباه برای ایشان با دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی (مرتضی بانک برادری به نام اصغر ندارد) و نیز نام بردن از شرکت های زیرمجموعه یک هلدینگ بخش خصوصی به شکل مجزا با هدف توجیه تیتر وجود تعمد و دلایل پشت پرده ای را به ذهن متبادر می سازد که امید است در قاموس یک رسانه متعهد این موارد ضمن اصلاح تکرار نشود.

در ادامه و جهت تنویر افکار عمومی یادآور می شود که نامبرده کارمند دولت نبوده و نیستند و لذا ممنوعیت قانونی بر اساس قانون برای بکارگیری ایشان در مجموعه های خصوصی وجود نداشته است از طرفی عضویت غیر موظف در شرکت ها شغل محسوب نمی شود و ایشان به محض انتصاب به عنوان عضو موظف هیات مدیره کیش ایر از عضویت خود در هیات مدیره شرکت های هلدینگ تاسیسات دریایی استعفا نموده اند که مستندات آن به شرح اعلامیه روزنامه رسمی به پیوست تقدیم میگردد در پایان برای تاکید بر سوابق فنی و مدیریتی مشارالیه در حوزه صنعت هوانوردی به بخشی از رزومه ایشان اشاره می گردد.

مدیر امور استان های وزارت کشور ۱۳۶۳-۱۳۶۱

معاون سیاسی استانداری اصفهان ۱۳۶۴-۱۳۶۳

مدیرعامل و عضو هیئت مدیره شرکت سرمایه گذاری تأسیسات دریایی ایران ۱۳۹۸ - ۱۳۹۵

رئیس هیات مدیره ایران ایرتور ۱۳۹۴-۱۳۹۳ مدیر کل کیفیت و ایمنی وزارت دفاع ۱۳۹۳-۱۳۹۰

رئیس بخش هوایی مرکز استاندارد سازی وزارت دفاع ۱۳۸۸-۱۳۸۵

مدیرعامل هواپیمایی ماهان ۱۳۷۶-۱۳۷۴ مدیرعامل شرکت صنایع هواپیماسازی ایران ۱۳۷۴-۱۳۶۸

به گزارش فارس، در پاسخ به این متن یاد شده لازم است برای تبیین بهتر موضوع، مسئولان هواپیمایی کیش ایر به این نکته توجه کنند ورود سازمان بازرسی کل کشور از جایگاه نظارتی و پس از وقوع مسئله برای بررسی مغایرت قانونی صورت گرفته و در این راستا خواستار توضیح شده است. در خبر قضاوتی راجع به اتفاقات و ابهامات بعد از آن نداشت.

نامبرده برادرزاده دبیر سابق شورای عالی مناطق ازاد بوده و به دلیل بی دقتی و به لحاظ شکلی این ایراد رخ داده است. وی در تاریخ یاد شده در هیات‌ مدیره‌ شرکت‌های متعدد عضویت و اشتغال داشته است. قطعا اشتغال به کار در بخش خصوصی با محدودیت روبرو نیست و آنچه مصداق پیدا می‌کند براساس قانون بودجه سال 98 مربوط به شرکت‌های دولتی و نهادهای عمومی غیردولتی می‌شود.

نظر شما