معاون برنامه ریزی شرکت بازرگانی دولتی ایران خبر داد :

توزیع سالیانه ۱۰.۵ میلیون تن آرد در کشور

۱۳۹۹/۱۱/۰۷ - ۱۰:۴۴:۳۱
کد خبر: ۱۱۲۶۷۳۷
توزیع سالیانه ۱۰.۵ میلیون تن آرد در کشور
معاون برنامه ریزی شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: خرید تضمینی گندم سال 1400 با اجرای برنامه تحویل 10 میلیون تن عملیاتی خواهد شد.

به گزارش برنا به نقل از شرکت بازرگانی دولتی ، قدرت حیدری با بیان اینکه 85 درصد از مسئولیت و وظیفه شرکت بازرگانی دولتی ایران در حوزه تامین گندم، آرد و نان است، اضافه کرد: ما سالیانه ملکف به تامین نان مردم هستیم و شاید بتوان گفت صد درصد فرایند مربوط به خرید تضمینی گندم، تولید آرد و تولید نان در کشور در حوزه چرخه فعالیت های شرکت بازرگانی دولتی ایران قرار دارد که به طور متوسط سالیانه باید حدود 10 میلیون و 500 هزار تن آرد در سطح کشور توزیع شود.

وی گفت: شرکت بازرگانی دولتی ایران در راستای ایفای وظیفه و مسئولیت خود سالیانه 10 میلیون و 500 هزار تن آرد برای تامین نیاز کشور توزیع می کند.

حیدری خاطرنشان کرد: خوشبختانه به دلیل اقدامات خوبی که در سالیان اخیر در حوزه گندم اتفاق افتاده در حوزه تولید گندم به خودکفا رسیدیم و توانسته ایم نان مردم را از محل گندم داخلی تامین نماییم.

معاون برنامه ریزی شرکت بازرگانی دولتی ایران افزود: البته تولیدات کشاورزی دستخوش بارندگی ها بوده و از سوی دیگر باتوجه به شرایط اقتصادی فعلی و افزایش هزینه تمام شده تولید در حال حاضر کشاورزی در کشور سخت شده و بیشتر کشاورزان به سمت تولید کالاهایی می روند که درآمد بیشتری عایدشان شود.

حیدری با بیان اینکه ما امیدواریم بتوانیم سال آینده حدود 90 درصد نیاز کشور را از محل تولید داخل تامین کنیم، ادامه داد: در سال زراعی 99، 8 میلیون و 200 هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شد و برنامه ریزی ما برای سال 1400 این است که حدود 10 میلیون تن گندم از منابع داخلی خریداری و به منظور حفظ ذخایر استراتژیک اقدام به واردات گندم کنیم.

وی به خرید بیش از 264 هزار تن انواع دانه روغنی در سال 1399 که بخش بیشتر آن دانه کلزا است، اشاره کرد.

نظر شما