تکمیل و تحویل ۲ میلیون و ۱۷۱ هزار واحدمسکونی مهر از ابتدای طرح تاکنون

۱۳۹۹/۱۱/۰۷ - ۱۳:۲۰:۰۹
کد خبر: ۱۱۲۶۹۲۷
تکمیل و تحویل ۲ میلیون و ۱۷۱ هزار واحدمسکونی مهر از ابتدای طرح تاکنون
مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن با اعلام اینکه پرونده مسکن مهر تا پایان امسال بسته می‌شود، از وجود ۳۹ هزار واحد مسکونی مهر بدون معارض در دست تکمیل تا پایان سال خبر داد.

به گزارش برنا به نقل از وزارت راه و شهرسازی، احمد اصغری‌مهرآبادی مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن و قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر در حاشیه دومین نمایشگاه مسکن، شهرسازی و بازآفرینی‌شهری، تازه‌ترین آمار تکمیل مسکن مهر را در کشور، اعلام کرد.

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر با تاکید بر اینکه پرونده مسکن مهر امسال بسته خواهد شد، گفت: از ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار واحد مسکونی مهر در حال حاضر به ویژه در اراضی دولتی ۳۹ هزار واحد مسکونی نیمه تمام مهر بدون معارض وجود دارد که در دست تکمیل است.

مهرآبادی ادامه داد: ۶۵ هزار واحد مسکن مهر نیز دارای معارض هستند که از این تعداد در حدود ۳۵ هزار واحد پرونده‌هایشان در مراجع ذی‌صلاح در دست بررسی و منتظر رای است و ۳۰ هزار واحد نیز بدون متقاضی هستند.

وی با یادآوری اینکه تعداد واحدهای بدون متقاضی در سال گذشته ۱۱۷ هزار واحد بود از کاهش این رقم به ۳۰ هزار واحد خبر داد و افزود: بخشی از این واحدها به خودمالک تبدیل شد، بخشی نیز به اتمام رسید و بخش دیگر نیز به طرح اقدام ملی مسکن واگذار شد.

مهرآبادی از جمله دلایل اختصاص بخشی از واحدهای مسکن مهر بدون متقاضی به طرح اقدام ملی مسکن را استفاده از تسهیلات مسکن ملی برشمرد و گفت: اینکار با هدف تکمیل پروژه‌های نیمه تمام و بهره‌مندی از سرمایه‌های کشور انجام شد. زیرا رقم تسهیلات طرح اقدام ملی مسکن برای اتمام پروژ‌ های نیمه تمام کارآیی مناسب را داشته است.

وی توضیح داد: با منابع مسکن مهر امکان نداشت پروژه‌های نیمه‌تمام به اتمام برسد به همین منظور از تسهیلات طرح اقدام ملی مسکن در آن استفاده شد تا پروژه‌های نیمه تمام به پایان برسند.

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر با تاکید بر اینکه مسکن مهر به انتهای کار خود رسیده است، گفت: بیشترین رقم در حدود ۲۸ هزار واحد از ۳۹ هزار واحد باقیمانده مسکن مهر در چهار استان تهران، البرز، فارس و خوزستان است و بقیه در سایر استان هاست که در برنامه است در مدت زمان تعیین شده تکمیل و تحویل شوند.

نظر شما