ایمنی خودرو‌های تولید داخل باید افزایش یابد

۱۳۹۹/۱۱/۰۷ - ۱۴:۰۱:۰۰
کد خبر: ۱۱۲۶۹۸۴
ایمنی خودرو‌های تولید داخل باید افزایش یابد
وزیر راه و شهرسازی و رئیس کمیسیون ملی ایمنی راه‌ها گفت: خودرو‌های تولید داخل، استاندارد است، اما از صنعت خودرو سازی انتظار داریم ایمنی تولیدات خود را افزایش دهد.

به گزارش برنا به نقل از و زارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی در حاشیه نشست ۱۱۳ کمیسیون ایمنی راه‌ها به روند نزولی تلفات جاده‌ای در کشور اشاره کرد و افزود: معتقدیم تولیدات خودروسازان استاندارد‌های داخلی مصوب سازمان ملی استاندارد را پاس می‌کنند تا شماره گذاری شوند، اما انتظار داریم که خودرو سازان نیز به موضوع ارتقای کیفیت و ایمنی محصولات خود متعهد باشند.

وی در خصوص روند کاهشی تصادفات و تلفات جاده‌ای گفت: تصادفات و تلفات جاده‌ای که در سال‌های ۹۵ و ۹۶ کاهش داشت در سال ۹۷ دوباره رشد کرد، اما سال گذشته با مجموعه اقدامات و همکاری‌های پلیس راه و سازمان راهداری، رشد تلفات جاده‌ای متوقف شد و آمار تصادفات نیز کاهش یافت.

وی افزود: امسال نیز تلفات جاده‌ای حدود ۲۰ درصد کاهش داشت و به همین میزان هم تصادفات جاده‌ای کم شد، اما باید به این امر توجه کرد که ۸۶ درصد تصادفات جاده‌ای به دلیل خواب آلودگی و توجه نکردن راننده به جلو است.

اسلامی با اشاره به لزوم فرهنگ سازی در عرصه ترافیک برای رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی گفت: با ورود دستگاه‌های فرهنگی و آموزشی نظیر وزارت آموزش و پرورش به حوزه ایمنی جاده‌ای و مطرح کردن موضوع ایمنی راه‌ها در سامانه شاد که با استقبال دانش آموزان نیز روبرو شد، شاهد کاهش تلفات جاده‌ای بوده ایم.

وزیر راه و شهرسازی افزود: همزمان با اقدامات فرهنگی، اقدامات فنی هم در سطح جاده‌ها انجام دادیم که رفع ۲۵۱ نقطه حادثه خیز جاده‌ها در سال‌های ۹۸ و ۹۹ از این جمله است و تاکنون ۲۰۰ نقطه حادثه خیز جاده‌ها نیز اصلاح شده است و در بقیه موارد نیز با کنترل انتظامی و حضور پلیس و همچنین آشکار سازی و نصب علایم هشدار دهنده مدیریت می‌شود.

اسلامی با اشاره به کاهش تردد‌های جاده‌ای پس از مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، گفت: در اوج تردد‌ها در سال‌های گذشته شاهد یک میلیون و ۷۰۰ هزار تردد جاده‌ای در شبانه روز بودیم، اما با مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا در حال حاضر میزان تردد‌ها به یک میلیون و ۳۰۰ هزار تردد در شبانه روز کاهش یافته است.

وی افزود: بزودی قرارگاه مشترک هلال احمر، پلیس راهور، اورژانس و سازمان راهداری برای استقرار در جاده‌ها راه اندازی می‌شود.

اسلامی همچنین به نقش و اهمیت ایمنی خودرو‌های داخلی پرداخت و گفت: از خودرو ساز‌ها انتظار داریم ایمنی خودرو را افزایش دهند و معتقدیم سازمان ملی استاندارد و وزارت صنعت، معدن و تجارت باید کنترل کیفیت و ایمنی خودرو‌های تولید داخل را بیشتر کنند.

وی همچنین درباره نظارت بر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی از سوی رانندگان و دیگر فعالان حمل و نقل عمومی افزود: طبق شیوه نامه ها، به متقاضیان خرید بلیت که کد ملی آن‌ها به عنوان مبتلا به کرونا ثبت شده باشد بلیت فروخته نمی‌شود.

اسلامی ادامه داد: تا امروز بیش از ۲ هزار مورد برخورد جدی و قانونی با تخلفات شرکت‌های حمل و نقل مسافر در زمینه‌های مختلف حمل و نقلی از ابتدای آبان که ستاد ملی مبارزه با کرونا تشدید رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در حمل و نقل عمومی را تصویب کرد، صورت گرفته است.

وی گفت: هر جا مردم گزارش دهند برخورد کردیم و از مسافران می‌خواهیم در صورت مشاهده هر گونه تخلف در حوزه هوایی و جاده‌ای، موضوع را گزارش کنند و مطمئن باشند که برخورد خواهد شد و نظارت کامل بر اجرای فاصله گذاری اجتماعی وجود دارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز