معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران در جلسه کارگروه توسعه صادرات:

بازگشت ۴۰ میلیارد یورو ارز صادرتی از ۲۲ فروردین ۹۷ تا ۳۰ آذر ۹۹

۱۳۹۹/۱۱/۰۸ - ۱۳:۲۲:۳۲
کد خبر: ۱۱۲۷۵۸۶
بازگشت ۴۰ میلیارد یورو ارز صادرتی از ۲۲ فروردین ۹۷ تا ۳۰ آذر ۹۹
معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران در جلسه کارگروه توسعه صادرات ضمن اشاره به آمار تجارت خارجی کشور در ۱۰ ماهه منتهی به ۳۰ دی‌ماه سال جاری، حجم تجارت خارجی کشور را 58.7 میلیارد دلار عنوان کرد و گفت: 40 میلیارد یورو ارز صادراتی طی 22 فروردین 1397 تا 30 آذر سال جاری به کشور بازگشته است.

به گزارش برنا، معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران در جلسه کارگروه توسعه صادرات ضمن اشاره به آمار تجارت خارجی کشور در ۱۰ ماهه منتهی به ۳۰ دی‌ماه سال جاری، حجم تجارت خارجی کشور را 58.7 میلیارد دلار عنوان کرد  و گفت: 40 میلیارد یورو ارز صادراتی طی 22 فروردین 1397 تا 30 آذر سال جاری به کشور بازگشته است.

به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، حمید زادبوم با اشاره به اقدامات انجام شده توسط صادرکنندگان و تسهیلات در نظرگرفته شده از سوی دولت، ابراز امیدواری کرد تا ضمن افزایش میزان صادرات کشور در ماه‌های باقیمانده سال ۹۹، اهداف پیش‌بینی شده ارزش کمی صادرات در سال ۹۹ و نیل به هدف ۴۰ میلیارد دلاری محقق شود.

وی افزود: در کنار کاهش ۲۰ درصدی میزان صادرات در ۱۰ ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل به علت مشکلات مختلف از جمله شیوع ویروس کرونا و تشدید تحریم‌های ظالمانه، باید کاهش 10.5 درصدی ارزش واردات در ده ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال ۹۸ را مورد بررسی قرار داد و در این خصوص تحلیل لازم انجام شود.

معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران، کاهش میزان واردات را در راستای سیاست‌‎های کلی اقتصاد مقاومتی و در جهت درونزایی اقتصاد دانست و اظهار داشت: سیاست کنونی، استفاده از ارز حاصل از صادرات جهت تامین ارز مورد نیاز واردات کالاهای اساسی، مواد اولیه و تجهیزات مورد نیاز تولید صادراتی است و مسئولیت صادرکنندگان در این خصوص سنگین است.

دبیر کارگروه توسعه صادرات میزان بازگشت ارز حاصل از صادرات از ۲۲ فروردین ۹۷ تا ۳۰ آذر ماه ۹۹ را بیش از ۴۰ میلیارد یورو اعلام کرد و با اشاره به کاهش روند نزولی صادرات در ماه‌های اخیر، روند ایفای تعهدات ارزی به ویژه از آبان ماه سال جاری را افزایشی توصیف کرد.

 زادبوم بیان داشت: نسبت ایفای تعهدات ارزی به صادرات صعودی بوده که ناشی از گشایش‌های ایجاد شده به واسطۀ مصوبات ستاد هماهنگی اقتصادی دولت و سیاست‌های اجرایی وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز