اقتصاد در هفته‌ای که گذشت؛

از افت شخاص بورس تا مرغ ۴۲ هزار تومانی!

۱۳۹۹/۱۱/۰۹ - ۰۵:۰۴:۰۲
کد خبر: ۱۱۲۷۷۱۱
حوزه اقتصادی این هفته شاهد رشد قیمت‎ در بازارهای موازی و اظهارنظر‌های شگفت‌انگیز بود.

به گزارش برنا؛ بخشی از اتفاقات به شرح زیر است:

طی این هفته قیمت مرغ در بازار روند افزایشی داشت و رئیس مجلس در این باره بیان کرد: قیمت  مرغ به 10 هزار تومان کاهش یابد که باعث واکنش‌های از سوی فعالان صنعت مرغ شد.  یک تولیدکننده مرغ  دلایل گرانی‌ اخیر گوشت مرغ را عدم تامین نهاده‌ها با قیمت مصوب، افزایش هزینه دارو، قیمت بالای انرژی و سوخت، کمرنگ بودن صادرات مرغ عنوان کرد و در واکنش به اظهارات رئیس مجلس گفت: اگر قرار باشد قیمت مرغ به 10 هزار تومانی که آقای قالیباف گفتند عرضه شود، صنعت مرغ کشور نابود خواهد شد. اگر ارز 4200 تومانی حذف شود و ارز ۱۷۵۰۰ تومانی برای تهیه نهاده‌ها استفاده شود، قیمت هر کیلو مرغ به بیش از 42 هزار تومان می‌رسد.

 

بازگشت دلار به کانال 23 هزار تومانی

در بازار ارز قیمت دلار پس چند روز کاهش، مجدد روند افزایشی داشت و وارد کانال 23 هزار تومانی شد. در صرافی ملی قیمت فروش دلار آمریکا به نرخ 23.110 تومان رسید. قیمت خرید دلار نیز در صرافی ملی به 21.6200 تومان رسید. همچنین براساس اعلام صرافی بانک ملی ایران قیمت فروش یورو به 28.100 تومان رسید و قیمت خرید یورو نیز 26.610 تومان اعلام شد.

افت ادامه دار شاخص بورس

شاخص کل بورس در پایان معاملات این هفته  با افت 7 هزار واحدی در سطح یک میلیون و 207 هزار واحد به کار خود پایان داد و شاخص کل هم وزن نیز با افت 2150 هزار واحدی به رقم 424 هزار و 719 واحدی رسید. همچنین شاخص قیمت (هم وزن) با افت 1406 واحدی به رقم 277 هزار و 777 واحد رسید و شاخص سهام آزاد شناور، 12313  واحد رشد داشت و به سطح یک میلیون و 728 واحدی رسید.

 

روند صعودی سکه

همچنین در بازار سکه و طلا هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح امامی در پایان معاملات چهارشنبه به نرخ 10 میلیون و 550 تومان فروخته شد و قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز به 10 میلیون و 400 تومان رسید. همچنین هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد افزایش، به ۱۸۴۶ دلار و ۴۲ سنت رسید. در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۳ درصد کاهش، به ۱۸۴۵ دلار و ۳۰ سنت رسید. بهای معاملات این بازار شب گذشته با ۰.۲ درصد کاهش، در ۱۸۵۰ دلار و ۹۰ سنت بسته شده بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز