معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت:

شرکت شهرک‌های صنعتی زمین‌ فروش نیست

۱۳۹۹/۱۱/۱۰ - ۱۹:۰۶:۳۴
کد خبر: ۱۱۲۸۴۳۴
شرکت شهرک‌های صنعتی زمین‌ فروش نیست
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی نه تنها زمین ‌فروش نیست، بلکه در برخی از شهرستان‌ها قیمت واگذاری زمین را برای توسعه شهرک‌های صنعتی به صفر خواهد رساند.

به گزارش برنا به نقل از وزارت صمت، علی رسولیان در حاشیه نشست ستاد اقتصاد مقاومتی خراسان شمالی به خبرنگاران اظهار داشت: این سازمان بسیاری از دستورالعمل‌ها را در حد اختیار خود حذف خواهد کرد و اختیارات گسترده‌ای را به مدیران استانی برای توسعه شهرک‌های صنعتی و جذب سرمایه گذار خواهد داد.

وی با اشاره به بازگشت یک هزار و ۱۷۰ واحد صنعتی به چرخه تولید در سال جاری افزود: تا قبل از این، بر اساس شیوه نامه، زمین مورد نیاز برای فعالیت شرکت‌های دانش بنیان ۵۰۰ متر بود، ولی با حذف این شیوه نامه، شرکت‌های دانش بنیان حتی در سوله‌ای ۲۰ متری نیز خواهند توانست به فعالیت بپردازند.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با اشاره به اجرای موفق طرح معین اقتصاد مقاومتی و احیاء مسئولیت‌های اجتماعی صنایع در استان‌های کرمان و خراسان رضوی اضافه کرد: این طرح به نوعی مدل اجرایی اقتصاد مقاومتی مورد نظر مقام معظم رهبری است که در ابتدای کار با بنگاه‌های اقتصادی زیر نظر وزارت صنعت، معدن و تجارت اجرایی خواهد شد و به زودی بنگاه‌های بخش خصوصی را نیز زیر چتر خود خواهد برد.

رسولیان با اشاره به تفاهم نامه سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با استانداری خراسان شمالی یادآور شد: یک هزار میلیارد اعتبار از محل منابع ملی و استانی این سازمان برای تأمین برق، آسفالت، محوطه سازی و ایجاد تصفیه خانه فاضلاب شهرک‌های صنعتی استان هزینه خواهد شد.

نظر شما