شمار دکل‌های حفاری آمریکا برای ششمین ماه پیاپی افزایش یافت

۱۳۹۹/۱۱/۱۱ - ۱۳:۵۱:۱۲
کد خبر: ۱۱۲۸۹۹۰
شرکت خدمات حفاری بیکرهیوز اعلام کرد که شمار دکل‌های نفت و گاز آمریکا برای ششمین ماه پیاپی افزایش یافته است.

به گزارش برنا به نقل از خبرگزاری رویترز، شرکت‌های انرژی ایالات متحده شمار دکل‌های نفت و گاز آمریکا را برای دهمین هفته پیاپی افزایش دادند و شمار این دکل‌ها در ماه ژانویه به بالاترین رقم در ۶ ماه اخیر رسید، زیرا قیمت نفت خام در چند ماه اخیر افزایش یافته است.

بیکرهیوز در گزارش روز جمعه (دهم بهمن‌ماه) خود آورده است که با افزایش ۶ دستگاه، مجموع دکل‌های حفاری آمریکا در هفته منتهی به ۲۹ ژانویه (جمعه، دهم بهمن‌ماه) به ۳۸۴  دستگاه، یعنی بالاترین تعداد از ماه مه رسید.

با وجود افزایش شمار دکل‌ها در ماه‌های اخیر، تعداد کل دکل‌های حفاری فعال در این هفته ۴۰۶ دستگاه و ۵۱ درصد کمتر از مدت مشابه آن در سال گذشته میلادی بود.

مجموع دکل‌های نفتی فعال آمریکا در این هفته، ۶ دستگاه افزایش یافت و به ۲۹۵ دستگاه یعنی بالاترین تعداد از ماه مه رسید، این در حالی است که شمار دکل‌های گازی تغییری نکرد.

نفت خام دبلیوتی‌آی آمریکا در هفته مورد اشاره ۵۲ دلار برای هر بشکه معامله شد که نسبت به هفته گذشته با ۵۴ دلار برای هر بشکه، کاهش یافت.

بر اساس داده‌های بیکرهیوز، قیمت‌های بالاتر نفت شرکت‌های انرژی را ترغیب کرد از ماه اوت که شمار مجموع دکل‌های حفاری آمریکا به کمترین تعداد ثبت‌شده در میان داده‌های این شرکت رسید، تعداد دکل‌ها را افزایش دهند.

شمار دکل‌های حفاری نفت در آمریکا شاخصی برای پیش‌بینی تولید نفت این کشور در آینده مورد توجه فعالان بازار نفت است.

نظر شما