صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی رشد جهانی را در سال ۲۰۲۱ افزایش داد

۱۳۹۹/۱۱/۱۲ - ۱۵:۵۴:۲۳
کد خبر: ۱۱۲۹۷۹۳
صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی رشد جهانی را در سال ۲۰۲۱ افزایش داد
صندوق بین‌المللی پول با توجه به امیدها در روند کنترل همه‌گیری، پیش‌بینی رشد جهانی را ارتقا داد.

به گزارش برنا به نقل از  پژوهشکده پولی و بانکی، روز سه شنبه صندوق بین المللی پول پیش بینی خود را برای رشد اقتصاد جهانی در سال ۲۰۲۱ افزایش داد اما هشدار داد که هنوز عدم اطمینان فوق العاده ای در مورد این چشم انداز وجود دارد.

در آخرین گزارش چشم انداز اقتصادی جهان، این صندوق پیش بینی رشد جهانی را برای سال جاری از ۵.۲ درصد در ماه اکتبر به ۵.۵ درصد افزایش داد. پیش بینی می شود رشد اقتصادی جهان در سال ۲۰۲۲ به میزان  ۴.۲  درصد باشد.

این نسخه برای امسال منعکس کننده تأثیرات مثبت از آغاز واکسیناسیون در برخی کشورها، حمایت مالی بیشتر در ایالات متحده و ژاپن و حداقل بازگشت جزیی به تجارت و شرایط عادی مصرف کننده با کاهش این بحران سلامت است.

در همین حال، در ایالات متحده، در پایان نشست دو روزه خود در روز چهارشنبه، فدرال رزرو اعلام کرد که نرخ بهره معیار خود را نزدیک به صفر نگه داشته است. در کنار تعهد به نرخ های صفر، این بانک اعلام کرد که حداقل ۱۲۰ میلیارد دلار اوراق قرضه در ماه برای آینده خریداری می کند.

در بیانیه پس از جلسه اشاره شده است که رشد در ماه های اخیر تعدیل شده است. این بیانیه علاوه بر تکرار اینکه مسیر اقتصاد به پیشرفت ویروس وابسته است، پیشرفت واکسیناسیون را به لیست خود اضافه کرد.

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو گفت: این اقتصاد فاصله زیادی با سیاست های پولی و اهداف تورمی ما دارد و احتمالا مدتی طول می کشد تا پیشرفت قابل توجهی حاصل شود.

سرانجام، اقتصاد آلمان قرار است در سه ماهه اول کوچک شود با وجود محدودیت های اعمال شده در پاسخ به افزایش موارد ابتلا به عفونت های ویروس کرونا در زمستان امسال که به اقتصاد آلمان ضربه زده است.

موسسه DIW روز چهارشنبه اعلام کرد که پیش بینی می کند تولید آن در سه ماهه اول سال ۲۰۲۱ پس از رکود در سه ماهه چهارم ۳٪ کوچک شود.

یک متخصص خاطرنشان کرد: اخیراً گرایش به صنعت اتومبیل رو به زوال است.

تعطیلی های اخیر عملکرد بسیاری از شرکتها را وخیم تر کرده است، که خطر ورشکستگی را حداقل در بخش هایی که تحت تأثیر آن قرار دارند افزایش می دهد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز