قیمت پایه هر متر مربع خانه در طرح اقدام ملی مسکن اعلام شد

۱۳۹۹/۱۱/۱۳ - ۱۵:۰۲:۲۹
کد خبر: ۱۱۳۰۳۷۸
قیمت پایه هر متر مربع خانه در طرح اقدام ملی مسکن اعلام شد
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قم گفت: در طرح مسکن اقدام ملی قیمت هر متر مربع واحد مسکونی، بر اساس شیوه‌نامه و بر مبنای قیمت تمام شده لحاظ می‌شود.

به گزارش برنا به نقل از وزارت راه و شهر سازی، داریوش بلدی با اشاره به تعیین قیمت پایه دو میلیون و ۷۰۰ هزار تومان در جلسه شورای مسکن استان، افزود: این قیمت مبنای پایه برای برگزاری مناقصه و بر اساس فهرست بها و بدون اعمال ضریب پیمانکار محاسبه و علی الحساب بوده که بعد از ساخت هر پروژه، قیمت نهایی هر متر مربع آن احصاء می‌شود.

وی توضیح داد: این قیمت در شهر قم در حال حاضر حدود چهار میلیون تومان برای هر متر مربع است و ممکن است تا اتمام کار پروژه افزایش هم داشته باشد.

بلدی ادامه داد: همچنین بر اساس شیوه نامه، هزینه ساخت به طور کلی بر عهده متقاضی است و در صورت واریز به موقع، واحدها در زمان‌بندی مقرر تحویل داده می‌شود.

وی با بیان اینکه متراژ هر واحد مسکن اقدام ملی از ۷۰ تا ۱۲۰ متر متغیر خواهد بود تصریح کرد: میانگین مدت زمان تکمیل پروژه‌ها در صورت واریز به موقع سهم متقاضیان، از زمان شروع حدود دو سال و نیم خواهد بود.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قم تأکید کرد: از آنجا که حدود ۲۰ درصد قیمت تمام شده، تسهیلات بانکی و ۸۰ درصد آن توسط متقاضی می بایست مطابق زمان‌های مشخص شده پرداخت گردد، سهم آورده متقاضی در پیشبرد پروژه بسیار مهم است و اولویت بندی انتخاب واحدها در پروژه ها بر اساس امتیاز بندی به موقع پرداخت ها صورت می گیرد.

بلدی در خصوص زمین این پروژه‌ها توضیح داد: برای قرارداد ۹۹ ساله و رایگان بودن زمین می بایست نسبت هزینه ساخت به قیمت کارشناسی زمین یک سوم باشد و چون در پردیسان به دلیل گران بودن قیمت زمین این نسبت نمی تواند رعایت شود واگذاری ها به صورت فروش اقساطی در زمان تحویل واحد خواهد بود و متقاضی می بایست بهای زمین را نیز طی اقساط حدود ۱۰ ساله پرداخت نماید.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قم در خاتمه یادآور شد: دو هزار و ۵۰۰ واحد طرح مسکن اقدام ملی در پنج پروژه زیتون ۶ الی ۱۰، محله ده(اراضی ۱۷ هکتاری) و اراضی ۲۲ هکتاری مرکز محلات پردیسان توسط این بنیاد احداث می‌شود.

نظر شما