وزیر صنعت، معدن و تجارت در خراسان رضوی تاکید کرد:

سیاست وزارت صمت رقابتی کردن تولید خودروی با کیفیت در کشور است/ توسعه و آبادانی استانهای مسیر انتقال آب خلیج فارس به مشهد مقدس

۱۳۹۹/۱۱/۱۷ - ۱۰:۳۷:۴۴
کد خبر: ۱۱۳۲۲۲۲
سیاست وزارت صمت رقابتی کردن تولید خودروی با کیفیت در کشور است/ توسعه و آبادانی استانهای مسیر انتقال آب خلیج فارس به مشهد مقدس
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: بعد از اتفاق تاریخی در افتتاح مرحله اول انتقال آب خلیج فارس به جنوب شرقی کشور، بنا به دستور رئیس جمهور مقرر شد خط دوم و سوم نیز از همان مسیر و از همان مبدأ آغاز و وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان مجری این طرح بزرگ و ماندگار، مسئولیت کار را برعهده گیرد و آن را عملیاتی نماید.

به گزارش برنا به نقل از وزارت صمت، علیرضا رزم حسینی در ادامه برنامه سفر کاری خود به استان خراسان خراسان رضوی بعد از نشست مشترک با فعالان اقتصادی این استان در گفتگو با خبرنگاران افزود: امیدواریم تا پیش از آغاز سال جدید خط دوم این طرح که از استان هرمزگان آغاز می شود و در مسیر استان‌های کرمان، خراسان جنوبی و خراسان رضوی آب مورد نیاز واحدهای صنعتی و معدنی مناطق را تامین می کند کمک زیادی به توسعه این مناطق در بخش های صنعتی و معدنی و کشاورزی نماید.

وی ادامه داد: طرح انتقال آب در این حجم و طول مسیر برای اولین بار در این منطقه اجرا می‌شود که به همت خود صنعتگران و معدن داران و با تامین مالی از سوی آنها عملیاتی می‌شود.

رزم حسینی تصریح کرد: خط اول هم اکنون تا اردکان یزد رسیده و امیدواریم تا فروردین ماه انتقال آب برای صنایع فولادی اردکان اجرایی شود، خط سوم نیز از استان هرمزگان و از مسیر کرمان و یزد به استان اصفهان خواهد رسید و می‌تواند منابع آبی مورد نیاز صنایع بزرگ فولادی و معادن این استان را تامین نماید.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با توجه به مشترک بودن امکانات زیرساختی در مبدأ، برای هر سه خط انتقال آب از خلیج فارس می توان گفت خطوط دوم و سوم طرح برای انتقال آب به مشهد الرضا تا حدود ۳۵ درصد پیشرفت دارند و از ابتدای سال آینده کار ادامه خواهد یافت.

رزم حسینی در بخش دیگری از سخنان خود تأکید کرد: صنعت خودرو در ایران دچار انحصار، عدم رقابت و هزینه های سربار است و هم اکنون سیاست جامع وزارت صنعت، معدن و تجارت در جهت رقابتی کردن تولیدات این صنعت می باشد.

وی ادامه داد: ساخت داخل در صنعت خودرو در اولویت وزارت صنعت، معدن و تجارت است و قطعه سازان هم اکنون در یک شرایط مناسب کاری در دو تا سه شیفته فعال هستند و رشد تولیدات ملموس است.

وزیر صمت تصریح کرد: قیمت خودرو ضمن کاهش در حال رسیدن به یک تعادل می‌باشد و دلالان در حال حذف شدن هستند.

رزم حسینی تصریح کرد: با افزایش عرضه، قیمت در حال کاهش است و در آینده نزدیک خودروهای با کیفیت تارا و شاهین نیز وارد بازار خواهند شد و می توانند در جلب رضایت مشتریان موثر باشند.

نظر شما