متغیرهای آسیایی به دنبال وال استریت مثبت شدند

۱۳۹۹/۱۱/۱۷ - ۱۲:۵۱:۰۲
کد خبر: ۱۱۳۲۲۹۰
متغیرهای آسیایی به دنبال وال استریت مثبت شدند
بازارهای جهانی در معاملات روزجمعه با روند افزایشی شاخص ها همراه شدند در حالی که بازارهای آسیایی نیز به دنبال معاملات آتی بازار آمریکا روند مثبت را در پیش گرفتند.

به گزارش برنا به نقل از بازار سرمایه، در حالی که تزریق واکسن همگانی در کشورها در حال پیشرفت است، امیدواری به بازگشت به زندگی عادی و افزایش درآمد شرکت ها موجب رشد شاخص ها در بازارهای جهانی شده است.

به این ترتیب، شاخص ۵۰ بازار برتر دنیا (MSCI ACWI) با رشد ۰.۲ درصدی همراه شد و شاخص آتی یورواستاکس توانست با رشد ۰.۳درصدی رو به رو شود در حالی که شاخص آتی فوتسی لندن بدون تغییر باقی ماند

شاخص آسیا پاسفیک نیز با رشد ۰.۶ درصدی رو به رو شد و نیکی ژاپن با افزایش ۱.۵ درصدی معامله شد .

در بازار وال استریت، متغیرهای معاملاتی بیش از ۱ درصد رشد را به ثبت رساندند و نزدک و اس اند پی توانستند رکورد جدیدی را به ثبت برسانند.

جومپی تاناکا، تحلیل گر موسسه مالی پیکتت در این خصوص بیان داشت:چیزی که بازار را در حال حاضر هدایت می کنند حاکمیت شرکتی است که موجب ایجاد یک دوره بهبود بسیار قوی شده است .

از سوی دیگر، اظهارات جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا مبنی بر تصویب بسته کمک مالی جدید برای اقتصادهای صدمه دیده از کرونا و خبرهای امیدوارکننده نسبت به آمار مشاغل آمریکا توانست کمی بازار وال استریت را جان دوباره ببخشد .

روند مثبت بازار وال استریت، به مراتب بازار آسیا را نیز جان دوباره بخشید و به نظر می رسد بازارهای اروپایی نیز در ادامه، در پی مثبت شدن آسیایی ها، روند رو به رشد را از سر بگیرند.

نظر شما