مشاور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در حوزه نفت و انرژی:

قشم به قطب بانکرینگ جنوب کشور تبدیل می شود

۱۳۹۹/۱۱/۲۱ - ۱۱:۰۷:۳۴
کد خبر: ۱۱۳۴۶۸۴
قشم به قطب بانکرینگ جنوب کشور تبدیل می شود
مشاور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در حوزه نفت و انرژی گفت: استراتژی منطقه آزاد قشم برای تبدیل قشم به قطب بانکرینگ جنوب کشور رساندن 750هزارتن سوخت پاک به کشتی ها در سال با راه اندازی شش اسکله دیگر در منطقه است.

به گزارش برنا، محمدجواد دهقانی، مشاور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در حوزه نفت و انرژی  درسومین همایش تخصصی معرفی فرصت‌های سرمایه گذاری منطقه آزاد قشم درحوزه نفت، گاز و پتروشیمی افزود: برای رسیدن به این هدف در اولین مرحله شرکت توسعه دهنده هاب پتروشیمی شامل بانکرینگ نفت کوره و گازوییل در آینده بسیار نزدیک انتخاب و شروع بکار می کند.

وی با اشاره به اینکه موقعیت قشم در مقایسه با دیگر جزایر و بنادر خلیج فارس برای رساندن سوخت به کشتی های عبوری از این گذرگاه بین المللی بسیار مساعد و ممتاز است، تصریح کرد: ما حداقل 24 ساعت از تمام رقبای منطقه ای مان در این کارزار جلو هستیم.

مشاور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در حوزه نفت و انرژی در بخش دیگری از سخنان خود به تصویب و تایید تبدیل قشم به عنوان هاب بانکرینگ کشور در جنوب در سال 1378 اشاره کرد و گفت: حدود 20هزار کشتی در سال از خلیج فارس عبور می کنند که دو کیلومتر از مسیر این کشتی ها  در آب های قشم قرار می گیرد.

به گفته وی 65درصد بانکرینگ در دنیا توسط 10کشور انجام می شود و سه کشور امارت، سنگاپور و آمریکا 35درصد این میزان بانکرینگ را انجام می دهند. 

 سومین همایش دو روزه تخصصی معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری قشم درحوزه نفت، گاز، پتروشیمی و انرژی، با هدف ایجاد ترغیب ملی برای اتکا  به دانش مهندسی و توان اجرایی کارشناسان و متخصصان کشور، پیشبرد سریع‌تر امور و فعالیت‌های توسعه‌ای در منطقه آزاد قشم  به میزبانی منطقه آزاد قشم با حضور مقامات، مسوولان و صاحب‌نظران این حوزه برگزار شد.

گفتنی است، قشم به‌عنوان بزرگ‌ترین جزیره خلیج‌فارس، دارای مزایا و ذخایر نفت و گاز عظیمی برای جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی است، ازاین‌رو، سازمان منطقه آزاد قشم در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مورد نظر مقام معظم رهبری و برنامه‌های دولت، به‌ منظور سهولت در سرمایه‌گذاری در حوزه نفت، گاز، پتروشیمی و انرژی به دنبال رفع موانع و ایجاد تسهیلات برای رونق و پیشرفت حداکثری منطقه است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز