در سومین همایش تخصصی معرفی فرصت‌های سرمایه گذاری منطقه آزاد قشم درحوزه نفت، گاز و پتروشیمی مطرح شد؛

ایجاد یک سازوکار برای انجام مسئولیت اجتماعی سرمایه گذاران در مناطق آزاد

۱۳۹۹/۱۱/۲۱ - ۱۸:۰۱:۵۶
کد خبر: ۱۱۳۴۹۸۷
ایجاد یک سازوکار برای انجام مسئولیت اجتماعی سرمایه گذاران در مناطق آزاد
علی یدقار مشاور عالی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و پروین فرشچی عضو هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد قشم در پنل دوم سومین همایش تخصصی معرفی فرصت‌های سرمایه گذاری منطقه آزاد قشم درحوزه نفت، گاز و پتروشیمی که با عنوان نقش شرکت های دانش بنیان جهت تامین دانش فنی مورد نیاز طرح های نفت، گاز و پتروشیمی منطقه آزاد قشم برگزار شد بر تخصصی سازی مناطق آزاد و ایجاد یک سازو کار برای انجام مسئولیت اجتماعی سرمایه گذاران در این مناطق تاکید کردند.

به گزارش برنا، علی یدقار مشاور عالی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم  در این پنل سخنرانی خود را با موضوع «توانمندی های مهندسی داخل کشور در حوزه صنایع نفت، گاز و پتروشیمی»  با تشریح روند تاریخی توسعه درجهان و جایگاه کشورمان دراین روند خواستار تبدیل توسعه به یک خواسته عمومی و ایجاد دانش مورد نیاز توسعه شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با ضروری خواند تخصصی سازی مناطق آزاد کشور،  قشم را بزرگ ترین، مهم ترین و راهبردی ترین جزیره خلیج فارس و  یک جزیره فوق استثنایی در منطقه و جهان خواند و گفت: وجود ذخایر نفت و گاز در قشم و همچنین ظرفیت بی بدیل گردشگری و تجاری آن، زمینه را برای تحولات بزرگ این منطقه کاملا آماده کرده است.

به گفته وی با توجه به فراگیری و دربرگیری نفت، گاز و پتروشیمی، جزیره قشم نیاز به یک انفجار توسعه ای در این حوزه ها دارد و همدلی شرکت ملی پتروشیمی ایران و سازمان منطقه آزاد قشم با توجه به شرایط بین المللی و درایت مسئولان بالادستی می تواند زمینه وقوع این انقلاب را فراهم بیاورد.

براساس این گزارش سخنرانی پروین فرشچی عضو هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد قشم نیزدراین پنل با عنوان «طرح مطالعات ESIA)) محیط زیست هاب صنایع نفت، گاز و پتروشیمی منطقه آزاد قشم )سلخ(» به موضوع مسئولیت اجتماعی شرکت ها و بهره برداران بخش خصوصی و دولتی درجزیره قشم اختصاص داشت.  

وی به جایگاه مسئولیت اجتماعی در نگاه و ادبیات سرمایه گذاران، در قوانین و مقررات  و در فرهنگ عمومی مردم اشاره کرد و گفت: طبق تعریف ایزو 26000 مسئولیت اجتماعی یک سازمان، مسئولیت آن در قبال تاثیرات، پیامدها و فعالیت هایش در قبال جامعه  و محیط زیست است .

فرشچی همچنین برنامه ریزی برای نهادینه کردن مسئولیت اجتماعی در کشور، مناطق آزاد  و جزیره قشم وهمگام بودن آن با سیاست های کلی کشور بخصوص در حوزه محیط زیست را ضروری خواند و یادآور شد: مسئولیت اجتماعی را دولت به تنهایی نمی تواند انجام بدهد و بایستی شرکت ها و مجموعه های بزرگ بخشی از درآمد سالانه خود را برای اهداف توسعه از جمله مسئولیت اجتماعی هزینه کنند.           

سومین همایش تخصصی معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری قشم در حوزه نفت، گاز، پتروشیمی و انرژی، باهدف ایجاد ترغیب ملی برای اتکا به دانش مهندسی و توان اجرایی کارشناسان و متخصصان کشور، پیشبرد سریع‌تر امور و فعالیت‌های توسعه‌ای در منطقه آزاد قشم روزهای 20 و 21 بهمن ماه 1399 به میزبانی منطقه آزاد قشم با حضور مقامات، مسوولان و صاحب‌نظران این حوزه برگزار شد.

گفتنی است، قشم به‌عنوان بزرگ‌ترین جزیره خلیج‌فارس، دارای مزایا و ذخایر نفت و گاز عظیمی برای جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی است، ازاین‌رو، سازمان منطقه آزاد قشم در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی موردنظر مقام معظم رهبری و برنامه‌های دولت، به‌ منظور سهولت در سرمایه‌گذاری در حوزه نفت، گاز، پتروشیمی و انرژی به دنبال رفع موانع و ایجاد تسهیلات برای رونق و پیشرفت حداکثری منطقه است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز