پروژه‌های شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی

افتتاح ۱۰ پروژه فرودگاهی با اعتبار ۶۴۱۷ میلیارد ریال در ایام دهه فجر

۱۳۹۹/۱۱/۲۲ - ۱۱:۱۸:۵۰
کد خبر: ۱۱۳۵۲۴۰
افتتاح ۱۰ پروژه فرودگاهی با اعتبار ۶۴۱۷ میلیارد ریال در ایام دهه فجر
شرکت فرودگاه‌ها در دهه فجر ۹۹، افتتاح ۱۰ پروژه با حجم عملیاتی ۳ هزار و ۵۲۰ مترمربع با اعتبار ۶ هزار و ۴۱۷ میلیارد ریال به نرخ روز را در برنامه خود قرار داده است.

به گزارش برنا به نقل از وزارت راه و شهرسازی، شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در دهه فجر ۹۹، افتتاح ۱۰ پروژه فرودگاهی با اعتبار نرخ قدیمی ۳ هزار و ۵۲۰ میلیارد ریال را که به نرخ روز ۶ هزار و ۴۱۷ میلیارد ریال برآورد می‌شود، در دستور کار خود قرار داده است.

این گزارش حاکی است که پروژه‌های قابل افتتاح شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران به تفکیک شامل موارد زیر هستند:

  • توسعه سطوح پروازی فرودگاه کرمان با حجم عملیات ۲۹۷ هزار و ۳۰۰ مترمربع با اعتبار ۹۸۰ میلیارد ریال (۱۱۴۵ میلیارد ریال نرخ روز)
  • توسعه و بازسازی ترمینال داخلی فرودگاه کرمان با حجم عملیات ۶ هزار و ۲۰۰ مترمربع با اعتبار ۶۶۰ میلیارد ریال (۱۴۶۷ میلیارد ریال نرخ روز) که باعث افزایش ۸۰۰ هزار مسافر شده است.
  • احداث محوطه‌سازی جبهه زمینی فرودگاه کرمان با حجم عملیات ۴۵ هزار مترمربع با اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریال
  • احداث ترمینال جدید و محوطه‌سازی فرودگاه آبادان که شامل احداث ترمینال به ابعاد ۷ هزار و ۷۰۰ مترمربع و محوطه‌سازی به ابعاد ۹۷ هزار مترمربع با اعتبار یک هزار میلیارد ریال (۲۱۱۸ میلیارد ریال نرخ روز) که باعث افزایش ظرفیت ۸۰۰ هزار مسافر شده است.
  • بهسازی ترمینال قدیم فرودگاه آبادان با حجم عملیات یک هزار و ۷۰۰ مترمربع و با اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریال
  • احداث ترمینال فرودگاه جهرم با حجم عملیات ۲ و هزار و ۳۰۰ مترمربع با اعتبار ۱۳۰ میلیارد ریال (۴۵۵ میلیارد ریال به نرخ روز) که باعث افزایش ظرفیت ۱۷۰ هزار مسافر شده است.
  • محوطه‌سازی ترمینال فرودگاه جهرم با حجم عملیات ۲ هزار و ۶۰۰ مترمربع و با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال (۴۰ میلیارد ریال به نرخ روز)
  • نوسازی ساختمان جنبی و آشیانه پروازی فرودگاه مهرآباد با حجم عملیات ۲ هزار و ۲۰ مترمربع و با اعتبار ۱۳۰ میلیارد ریال (۲۲۲ میلیارد به نرخ روز)
  • بهسازی جاده سرویس و بخشی از اپرون فرودگاه مهرآباد با حجم عملیات ۴۲ هزار مترمربع با اعتبار ۱۳۰ میلیارد ریال (۲۲۰ میلیارد به نرخ روز)
  • احداث ساختمان سپاه مشهد با حجم عملیات ۳ هزار مترمربع با اعتبار ۱۶۰ میلیارد ریال (۴۵۰ میلیارد ریال به نرخ روز)

گفتنی است که مطابق آمار ذکر شده، با افتتاح این پروژه‌ها طی ایام دهه فجر، در مجموع شاهد افزایش ظرفیت اپرون به مساحت ۴۲ هزار مترمربع (تعداد ۲ استند)، افزایش ظرفیت‌های ترمینال به مساحت ۱۶ هزار و ۲۰۰ مترمربع و مسافر به تعداد یک‌میلیون و ۷۷ نفر و همچنین توسعه، نوسازی و بهسازی سطوح عوامل میدان پروازی فرودگاه‌ها به مساحت ۳۳۹ هزار و ۳۰۰ مترمربع در راستای افزایش ایمنی پروازها در کشور خواهیم بود.

نظر شما