معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران در اتاق تعاون:

شرکت های مدیریت صادرات تعاونی می توانند از ۲۰ درصد مازاد مشوق‌های صادراتی استفاده کنند

۱۳۹۹/۱۱/۲۶ - ۰۹:۱۳:۳۴
کد خبر: ۱۱۳۶۸۵۵
شرکت های مدیریت صادرات تعاونی می توانند از ۲۰ درصد مازاد مشوق‌های صادراتی استفاده کنند
معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران در بیست و نهمین جلسه کمیسیون تخصصی توسعه تجارت و صادرات غیرنفتی اتاق تعاون ایران حضور یافت و طی آن جایگاه و نقش بخش تعاون و اتاق تعاون ایران در برنامه های توسعه صادرات غیرنفتی بررسی شد.

به گزارش برنا به نقل از  روابط‌عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، حمید زادبوم در بیست و نهمین جلسه کمیسیون تخصصی توسعه تجارت اتاق تعاون ایران، با اشاره به ظرفیت های فصل سوم سیاست های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی، اظهار داشت: در بخش مشوق های صادراتی شرکت های مدیریت صادراتی در بخش تعاونی می توانند از ۲۰ درصد مازاد مشوق های صادراتی استفاده کنند.

وی  خطاب به اتاق های تعاون سراسر کشور اعلام کرد: چنانچه زیرساخت‌های صادراتی  در استان‌ها وجود داردکه قابلیت استفاده  از اعتبارات عمومی این سازمان برای کمک به توسعه آن را دارد، باید هرچه زودتر طرح های مذکور را پس از  تصویب کارگروه توسعه صادرات استانی به این سازمان ارسال کنند.

زادبوم همچنین در این نشست، زمینه سازی کارخانه نوآوری بخش تعاون و شرایطی که برای ایجاد شرکت های مدیریتی صادراتی بخش تعاون مدنظر است، را مورد توجه قرار داد.

در ادامه این جلسه بابک افقهی، رئیس کمیسیون توسعه تجارت و صادرات غیرنفتی اتاق تعاون ایران، با اشاره به استقبال رئیس سازمان توسعه تجارت ایران در خصوص استفاده از ظرفیت نمایشگاه‌های بین المللی برای ایجاد مرکز نوآوری حوزه تجارت بیان داشت:   برگزاری نمایشگاه فرش دستباف صنایع دستی و گردشگری بخش تعاون توسط سازمان توسعه تجارت برای اعطای مجوز، مورد بررسی قرار می گیرد.

وی افزود: مقرر است که  نمایشگاه اوراسیا نیز توسط یکی شرکت های تعاونی اتاق تعاون در اردیبهشت ۱۴۰۰ برگزار شود.

گفتنی است، بیست و نهمین جلسه کمیسیون تخصصی توسعه تجارت و صادرات غیرنفتی اتاق تعاون ایران با حضور حمید زادبوم و حضور مجازی روسای کمیسیون های اتاق تعاون و نمایندگان اتاق های تعاون استان ها از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز