همکاری فائو و ایران برای تقویت نوآوری در کشاورزی

۱۳۹۹/۱۱/۲۶ - ۱۳:۴۸:۱۴
کد خبر: ۱۱۳۷۱۳۹
همکاری فائو و ایران برای تقویت نوآوری در کشاورزی
فائو با تأسیس یک مرکز نوآوری کشاورزی، از تقویت ظرفیت ملی ایران در دستیابی به رویکردهای بدیع و نوآورانه جهت رسیدگی به چالش‌های فزاینده مرتبط با امنیت غذا و تغذیه حمایت می‌کند.

به گزراش برنا، فائو با همکاری نزدیک سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی و با هدف تقویت ظرفیت ملی ایران در رسیدگی به چالش‌های در حال ظهور در زمینه امنیت غذایی و تغذیه، بهره‌وری کشاورزی و حفاظت از محیط زیست، اولین گام لازم را برای تأسیس مرکز نوآوری کشاورزی (FAO-Iran i-Lab) در کشور عملیاتی کرد.

مرکز نوآوری کشاورزی FAO-Iran i-Lab با گردهم‌آوردن پژوهشگران، صاحبان فناوری، جوانان، بخش‌های عمومی و خصوصی و شرکت‌های نوپا، زمینه تدوین و اجرای طرح‌های لازم جهت ظرفیت‌سازی در عرصه نوآوری کشاورزی را فراهم می‌کند.

به گفته گرولد بودِکِر، نماینده فائو در جمهوری اسلامی ایران، این مرکز نوآوری، بر اساس پروژه‌های مشابه فائو در ۹ کشور دیگر آسیایی، آفریقایی و آسیای میانه، طراحی شده است و فضای مناسبی را برای رویه‌های نوآورانه جهت بهره‌مندی از توان بکر فناوری‌های موجود و پیشرو؛ طراحی، اجرای آزمایشگاهی، شتاب‌دهی و صنعتی‌سازی ایده‌ها، خدمات و ابزارهای نوآورانه؛ و تبدیل راه‌حل‌های عمومی به کالاهای عمومی – در دسترس همگان – فراهم می‌کند.

بودِکِر اضافه کرد که انتظار می‌رود که این برنامه مشترک بهره‌وری، اثربخشی، رقابت‌پذیری و تاب‌آوری نظام‌های کشاورزی و غذایی کشور را ارتقا دهد.

نماینده فائو در ایران در ادامه افزود: «این مرکز نوآوری بستر لازم را برای بهره‌گیری فائو از دانش، تجارب و ایده‌های نوین کارشناسان، پژوهشگران و کارآفرینان ایرانی جهت دستیابی به راه‌حل‌های نوآورانه در رسیدگی به چالش‌های مرتبط با تغییرات اقلیمی، فرسایش خاک، بیابان‌زایی، جنگل‌زدایی و امنیت غذایی و تغذیه، فراهم می‌کند.»

این مرکز نوآوری کشاورزی در پردیس کرج سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی مستقر شده است.

نظر شما