با حضور نایب رییس مجلس و معاون تعاون وزیر کار صورت گرفت؛

رونمایی از طرح‌های تامین مالی نوین مسکن با حضور نایب رییس اول مجلس و محمد کبیری

۱۳۹۹/۱۱/۲۹ - ۱۳:۵۶:۲۹
کد خبر: ۱۱۳۸۸۴۲
رونمایی از طرح‌های تامین مالی نوین مسکن با حضور نایب رییس اول مجلس و محمد کبیری
معاونت امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مراسم رونمایی از طرح های تامین مالی نوین مسکن که در مرکز نوآوری و توسعه تعاون ایرن برگزارشد، گفت: ‌در حال حاضر سهم تعاونی‌ها در تولید مسکن کمتراز 10 درصد و با اجرای دو طرح پوشش مالی بانک توسعه تعاون و تامین مالی تعاونی‌ها از طریق بورس، بخش تعاون مسکن متحول خواهد شد.

به گزارش برنا، «محمد کبیری» معاون تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مراسم رونمایی از طرح های تامین مالی نوین مسکن که با حضور امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، نایب رییس مجلس برگزار شد، اظهار داشت: یکی از مشکلات مهم که تعاونی‌های مسکن با آن روبرو هستند عدم پرداخت حق عضویت برخی از اعضا است که این مشکل باعث طولانی شدن اتمام پروژه‌ها شده است به همین دلیل برای رفع این مورد با همکاری بانک توسعه تعاون و صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون دو طرح پوشش مالی بانک توسعه تعاون  و تامین مالی تعاونی‌ها از طریق بورس برنامه‌ریزی و اجرا خواهد شد.

کبیری تاکید کرد: ‌در حال حاضر سهم تعاونی‌ها در تولید مسکن کمتراز 10 درصد این اجرای این دو طرح جدید می تواند بخش تعاون مسکن را متحول کند.

وی ادامه داد: طرح پوشش مالی بانک توسعه تعاون، خط اعتباری به تعاونی‌هایی تخصیص خواهد داد که در پروژه‌های خود ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشتند اما به دلیل مشکلات مالی اعضا توانایی پرداخت حق عضویت نداشتند. این خط اعتباری به تعاونی‌هایی تعلق خواهد گرفت که مجامع آنها به‌روز، فعالیت شفاف و مشکل حقوقی نداشته باشند و این تضمین وجود داشته باشد که تعاونی مورد نظر توانایی اتمام پروژه را داشته باشد.

کبیری در ادامه به طرح تامین مالی تعاونی‌ها از طریق بورس اشاره کرد و گفت: در این طرح برنامه ریزی شده است که مسکن استفاده از بازار سرمایه و بورس کالا وارد بورس شود و با ورود مسکن به بازار سرمایه تحولی در رونق تعاونی مسکن ایجاد خواهد شد. بر اساس این طرح بخشی از تامین مالی تعاونی‌ها با ضمانت صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون از طریق بازار بورس صورت خواهد گرفت.

وی در خصوص باز پرداخت منایع تامین شده تعاونی‌ها از طریق بازار بورس گفت: در زمان سر رسید اوراق تامین مالی تعاونی‌ها اگر اعضای تعاونی نقدینگی لازم برای پرداخت را در اختیار نداشته باشند بانک توسعه تعاون به صورت اقساطی اقدام به فروش اقساطی می‌کنند.

نظر شما