عضو هیات‌مدیره بانک مسکن خبر داد:

تسهیلات نوسازی ۱۷ هزار و ۱۰۹ واحد در بافت فرسوده پرداخت شد/احتمال افزایش سقف تسهیلات بافت فرسوده از ۵۰ به ۱۰۰ میلیون تومان

۱۳۹۹/۱۲/۰۲ - ۱۱:۱۷:۲۹
کد خبر: ۱۱۴۰۱۵۳
تسهیلات نوسازی ۱۷ هزار و ۱۰۹ واحد در بافت فرسوده پرداخت شد/احتمال افزایش سقف تسهیلات بافت فرسوده از ۵۰ به ۱۰۰ میلیون تومان
عضو هیات مدیره بانک مسکن با اعلام اینکه تسهیلات ۱۷ هزار و ۱۰۹ واحد در بافت فرسوده به متقاضیان برای نوسازی واحدها پرداخت شده است رقم این تسهیلات را ۱۱۴۴ میلیاردتومان برشمرد.

به گزارش برنا به نقل از وزارت راه و شهرسازی؛ محمدحسن علمداری عضو هیات‌مدیره بانک مسکن از تازه‌ترین وضعیت پرداخت تسهیلات در بافت فرسوده را توضیح داد.

عضو هیات مدیره بانک مسکن با یادآوری این مطلب که ارایه تسهیلات در بافت فرسوده از سال ۹۸ بر اساس قرارداد عاملیت انجام شده است، از پرداخت تسهیلات بافت فرسوده به ۳ هزار و ۷۵۵ پروژه که معادل ۱۷ هزار و ۱۰۹ واحد است خبر داد.

علمداری گفت: مبلغ قرارداد منعقد شده با مالکان بافت‌های فرسوده ۱۱ هزار و ۴۴۴ میلیارد ریال است.

وی یادآور شد: بانک مسکن طبق سیاست‌هایی که ابلاغ شده است در تهران و کلانشهرها تا ۵۰ درصد تسهیلات بافت فرسوده و در سایر شهرها ۴۰ میلیون تومان را با سود ۹ درصد، پرداخت می‌کند. همچنین برای  افرادی که به مبلغ بیشتری نیاز دارند در تهران تا سقف ۲۵۰ میلیون تومان و در سایر شهرها ۲۰۰ و ۱۶۰ میلیون تومان با نرخ شود ۱۸ درصد پرداخت می‌کند.

علمداری در خصوص افزایش تسهیلات بافت فرسوده از ۵۰ به ۱۰۰ میلیون تومان، گفت: بانک مسکن موافق افزایش تسهیلات است. پیشنهادی نیز در دولت مطرح است تا تسهیلات بافت فرسوده از ۵۰ به ۱۰۰ میلیون تومان افزایش یابد که این موضوع باید در شورای پول و اعتبار، مصوب و ابلاغ شود.

 

نظر شما