قیمت جهانی طلا امروز ۵ اسفند ۹۹ / اونس طلا به ۱۸۱۵ دلار و ۵۲ سنت رسید

۱۳۹۹/۱۲/۰۵ - ۰۸:۳۲:۴۷
کد خبر: ۱۱۴۱۹۲۷
قیمت جهانی طلا امروز ۵ اسفند ۹۹ /  اونس طلا به ۱۸۱۵ دلار و ۵۲ سنت رسید
بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۴ درصد افزایش، به ۱۸۱۵ دلار و ۵۲ سنت رسید. بهای معاملات این بازار پیشتر به ۱۸۱۵ دلار و ۶۳ سنت صعود کرده بود که بالاترین قیمت از ۱۶ فوریه بود.

به گزارش برنا، قیمت طلا در معاملات روز سه شنبه بازار جهانی تحت تاثیر افت ارزش دلار و عقب نشینی بازده اوراق خزانه، به بالاترین حد یک هفته اخیر صعود کرد.

بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۴ درصد افزایش، به ۱۸۱۵ دلار و ۵۲ سنت رسید. بهای معاملات این بازار پیشتر به ۱۸۱۵ دلار و ۶۳ سنت صعود کرده بود که بالاترین قیمت از ۱۶ فوریه بود.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۳ درصد افزایش، به ۱۸۱۳ دلار و ۵۰ سنت رسید. بهای معاملات این بازار شب گذشته با ۱.۷ درصد افزایش، در ۱۸۰۸ دلار و ۴۰ سنت بسته شده بود.

کایل رودا، تحلیلگر آی جی مارکت در این باره گفت: یکی از داراییهای معدودی که در حال حاضر بیشتر از طلا از چشم افتاده است، دلار است و این امر تا حدودی از قیمت طلا پشتیبانی می کند.

دلار به پایینترین حد یک ماه اخیر نزول کرده و طلا را برای دارندگان سایر ارزها ارزانتر کرده است. همزمان سرمایه گذاران منتظر شنیدن اظهارات جروم پاول، رییس بانک مرکزی آمریکا درباره گزارش پولی نیم سالانه در برابر کنگره هستند که از روز سه شنبه آغاز می شود.

بازده اوراق خزانه روز دوشنبه از بالاترین رکورد یک سال گذشته عقب نشست و هزینه نگهداری طلا که دارایی بدون بازدهی است را کاهش داد.

کایل رودا گفت: به نظر می رسد روند طلا نزولی است و فعلا هیچ نشانه ای از معکوس شدن آن وجود ندارد مگر این که انتظارات تورمی واقعا رشد کند یا بانک مرکزی درباره کنترل منحنی بازده اوراق قرضه صحبت کند.

رشد قیمت طلا در معاملات روز گذشته تحت تاثیر نگرانیها از رشد تورم روی داد که باعث سقوط بازارهای سهام جهانی شد. بانک مرکزی اروپا روز دوشنبه اعلام کرد سیاستگذاران از رشد اخیر بازده اوراق قرضه دولتی نگران هستند.

بر اساس گزارش رویترز، تحلیلگران گروه بانکی ANZ در یادداشتی نوشتند: طلا در دوران پاندمی که سرمایه گذاران به دنبال پناهگاه امن دارایی بودند، به خوبی پشتیبانی شد اما اوضاع در حال تغییر کردن است و آغاز رشد نرخهای بهره باعث می شود سرمایه گذاران دوباره به اوراق قرضه علاقمند شوند. با این حال اگر تورم اوج بگیرد، بازده ثابت اوراق قرضه ممکن است به شدت ضعیف شود.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد افزایش، به ۲۸ دلار و ۲۳ سنت رسید. بهای هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد افزایش به ۱۲۷۳ دلار و ۱۰ سنت رسید. بهای هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۵ درصد افزایش، ۲۴۰۶ دلار و ۴۱ سنت بود.

نظر شما