وزیر راه و شهرسازی در گلستان مطرح کرد:

احداث راه‌آهن گرگان- مشهد طی ۵ سال با تامین منابع مالی از بازار سرمایه

۱۳۹۹/۱۲/۰۹ - ۱۵:۰۰:۱۶
کد خبر: ۱۱۴۴۰۴۴
احداث راه‌آهن گرگان- مشهد طی ۵ سال با تامین منابع مالی از بازار سرمایه
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه راه‌آهن گرگان- مشهد در ۵ سال با تامین منابع مالی از طریق بازار سرمایه احداث می‌شود بر همکاری نمایندگان مجلس برای تخصیص بودجه به طرح تعریض جاده‌های آزادشهر، آق‌قلا- بندر‌ترکمن، اینچه‌برون- گنبد و آق‌قلا- اینچه‌برون، تاکید کرد.

به گزارش برنا به نقل از  وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی، در حاشیه سفر به استان گلستان و افتتاح طرح‌های آن استان در گفت‌وگو با خبرنگاران، اعلام کرد: طرح تعریض جاده کردکوی به بندرترکمن در بخش کریدور ساحلی کمربندی گرگان با مدل سرمایه‌گذاری در حال تنظیم است و به زودی عملیاتی و اجرایی می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی بخش دیگری از مطالبات مردم استان گلستان را تعریض جاده‌های آزادشهر، جاده آق‌قلا – بندر ترکمن، جاده اینچه‌برون- گنبد و آق‌قلا- اینچه‌برون برشمرد و افزود: امیدواریم طرح‌های استان گلستان با همکاری و تعامل نمایندگان مجلس  برای سال ۱۴۰۰ با بودجه مناسب اجرایی و عملیاتی شود.

عضو کابینه دولت دوازدهم در خصوص راه‌‌آهن گرگان- مشهد نیز توضیح داد: این پروژه از جمله پروژه‌هایی مهمی است که آثار اجتماعی مهمی را در منطقه بر جای می‌گذارد و در اولویت‌های وزارت راه و شهرسازی برای اجرا قرار دارد. در نظر است تا از طریق بازار سرمایه، تامین مالی این پروژه انجام شود و هدف از اینکار، سرعت دادن به اجرای پروژه است.   

اسلامی یادآور شد: هم‌اکنون مجوز ورود این طرح در بازار سرمایه اخذ شده و وارد اقدامات مالی و حقوقی آن شده‌ایم. به زودی فراخوان انجام این پروژه، اطلاع‌رسانی عمومی می‌شود. این پروژه، پروژه‌ای پنج ساله است که چنانچه دچار وقفه نشود در مدت زمان از پیش تعیین شده تکمیل و به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی پروژه ریلی گرگان- مشهد را از ۹ پروژه اولویت‌داری برشمرد که از بازار سرمایه تامین مالی خواهد شد.

اسلامی در خصوص جاده قدیم گرگان- بندرگز نیز با اشاره به اینکه اجرای این طرح نیازمند منابع مالی است از مسئولان استانی خواست تا از طریق سازمان برنامه و بودجه برای تخصیص ردیف مستقل پیگیری لازم را داشته باشند.

وزیر راه و شهرسازی همچنین در خصوص بندر خواجه نفس و عملیاتی شدن احداث آن بندر، گفت: ۱۶ سال است که مجوز احداث بندر خواجه نفس، صادر شده اما کاری برای احداث آن انجام نشده است.

وی در خصوص بندر خواجه نفس نیز اعلام کرد: بندر خواجه نفس حدود ۱۶ سال است که مجوز احداث آن صادر شده است با توجه به اینکه احداث آن برعهده بخش خصوصی است امیدواریم که با توجیه اقتصادی انجام این کار میسر شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز