امروز در تالار شیشه‌ای رقم خورد:

دارویی‌ها در راس معاملات/ بیش از ۵ میلیارد برگه سهم داد و ستد شد

۱۳۹۹/۱۲/۱۷ - ۱۶:۱۳:۴۳
کد خبر: ۱۱۴۸۶۴۴
دارویی‌ها در راس معاملات/ بیش از ۵ میلیارد برگه سهم داد و ستد شد
شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۵ هزار و ۸۶۱ واحدی معادل ۰.۵۰ درصد به یک میلیون و ۱۷۵ هزار و ۵۸۴ واحد رسید.

به گزارش برنا به نقل از بازارسرمایه، در معاملات امروز (یکشنبه ۱۷ اسفند ۹۹)،  تالار شیشه‌ای شاهد روند صعودی اکثر شاخص‌های منتخب بود. به طوریکه شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۱۵۲۹ واحدی معادل ۰.۵۰ درصد به رقم ۳۰۶ هزار و ۶۶۲ واحد رسید.

 

شاخص کل هم وزن نیز، با افت ۹۲ واحدی معادل ۰.۰۲ درصد، عدد ۴۳۰ هزار و ۸۵۲ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۶۰ واحدی به رقم ۲۸۱ هزار و ۴۳۴ واحد رسید.

همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۵۹۳۰ واحد افزایش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۷۰۲ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۴۷۷۷ واحد افزایش به رقم ۸۵۹ هزار و ۶۱۵ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۱۰۱۶۲ واحد افزایش همراه بود و عدد ۲ میلیون و ۳۷۹ هزار واحد را به نمایش گذاشت.

براساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی فولاد، وغدیر، فخوز، شبندر، شپنا، فارس و پارس با بیشترین کاهش، تاثیر مثبت در روند شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی فملی، وامید، خودرو و وپارس، بیشترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.

شایان ذکر است امروز، معامله‌گران بورس ۵ میلیارد و ۵۶۵ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۹۲۸ هزار و ۷۸۵ نوبت معامله و به ارزش ۷۲ هزار و ۹۰۸ میلیارد ریال داد و ستد کردند. بررسی معاملات امروز بازار سرمایه نشان می‌دهد که نمادهای معاملاتی اپال، برکت، شپنا، شستا، فملی، شتران، وتجارت و شبندر به عنوان پرتراکنش‌ترین نمادهای بازار معرفی شده‌اند.

 بر اساس این گزارش، گروه مواد دارویی با حدود ۶ هزار و ۴۵۰ میلیارد ریال بیشترین ارزش معاملات امروز را به خود اختصاص دادند و پس از آن گروه فراورده های نفتی و کانه فلزی به ترتیب رتبه دوم و سوم را در این خصوص به خود اختصاص دادند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز