جانمایی طرح فولاد ۱۰ میلیون تنی چابهار

۱۳۹۹/۱۲/۲۰ - ۲۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۵۰۴۵۱
جانمایی طرح فولاد ۱۰ میلیون تنی چابهار
رئیس هیئت عامل ایمیدرو گفت: جانمایی طرح فولاد ۱۰ میلیون تنی چابهار انجام شده و به زودی روش‌های تامین مالی و مواد اولیه طرح برای ورود به مرحله اجرا مشخص می‌شود.

به گزارش برنا به نقل از خبرگزاری صداوسیما از ایمیدرو، آقای وجیه الله جعفری در نشست پایش اقدامات انجام شده برای احداث طرح فولاد ۱۰ میلیون تنی چابهار افزود: تامین مواد اولیه (کنسانتره) جزو برنامه‌های اصلی ما در طرح فوق است که راهبری ایمیدرو در این زمینه انجام می‌شود.

وی با اشاره به مدل‌های تامین مالی طرح گفت: در بخش سرمایه‌گذاری، می‌توان در قالب وارد کردن طرح به شرکت‌های سهامی عام پروژه، از محل منابع داخلی و جاری کشور مانند بورس، برای این طرح، تامین مالی کرد.

جعفری استفاده از منابع صندوق توسعه ملی را از دیگر راهکار‌های تامین مالی فولاد چابهار بیان کرد و گفت: در گام نخست طرح جامعی برای اولویت بندی روند احداث، توسط مشاور انجام خواهد شد، ضمن اینکه حمایت مالی اولیه از این طرح صورت خواهد گرفت تا شرایط تامین مالی مورد نیاز، از منابع مورد نظر انجام شود.

رئیس هیئت عامل ایمیدرو گفت: در زمینه اخذ مجوزها، شرایط فراهم است، زیرا اختیارات ویژه به ستاد تسهیل توسط سران سه قوه ارایه شده و هیئت مدیره طرح می‌تواند از این ظرفیت استفاده کند.

وی با اشاره به راه‌اندازی بزرگ‌ترین طرح انتقال آب خلیج فارس به استان‌ها، گفت: برنامه‌ریزی برای تکمیل دیگر خطوط انتقال آب که از بخشی از آن از مسیر چابهار عبور می‌کند نیز در حال انجام است و فولاد چابهار می‌تواند از این ظرفیت در بخش زیرساخت بهره‌مند شود.

شرکت‌های مبارکه، گل گهر، چادرملو و سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، کنسرسیوم طرح احداث فولاد ۱۰ میلیون تنی چابهار را تشکیل داده‌اند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز