وزیر راه و شهرسازی در سفر به استان سیستان و بلوچستان مطرح کرد

تکمیل پروژه خط آهن چابهار- زاهدان سرعت می‌گیرد / بهره‌برداری از فوری‌ترین قطعه راه‌آهن چابهار-زاهدان در ایستگاه خاش در اوایل سال ۱۴۰۰

۱۳۹۹/۱۲/۲۶ - ۱۲:۴۷:۴۶
کد خبر: ۱۱۵۳۳۳۹
​وزیر راه و شهرسازی در حاشیه سفر به استان سیستان و بلوچستان در خصوص محور ترانزیتی چابهار-میلک در مرز افغانستان، از سرعت دادن به تکمیل پروژه خط آهن چابهار- زاهدان خبر داد.

 

به گزارش برنا به نقل از  وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی امروز ۲۶ اسفند در حاشیه سفر به استان سیستان‌و‌بلوچستان در گفت‌وگو با خبرنگاران در خصوص محور ترانزیتی چابهار-میلک در مرز افغانستان، اعلام کرد: برای وزارت راه و شهرسازی مهم است که در فاز نخست، راه‌آهن زاهدان را به چابهار متصل کند. این پروژه یکی از پروژه‌های مهم و موردتاکید رهبر انقلاب است. به نحوی که عنایت ویژه رهبری موجب شد تا از صندوق توسعه ملی، منابع مالی برای پشتیبانی این پروژه، تامین شود.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: پروژه هم‌اکنون فعال است و روزانه حداقل سه تا چهار هزار نفر در پروژه فعال هستند. بنابراین اولویت فوری ما این بوده که خط آهن در سراسر سیستان و بلوچستان به ویژه زاهدان به چابهار راه‌اندازی شود.

عضو کابینه دولت دوازدهم توضیح داد: کل کریدور شمال-جنوب که از خراسان رضوی تا چابهار است حدود ۱۶۰۰ کیلومتر است که حدود ۶۰۰ کیلومتر باند دوم در حال احداث داریم. نزدیک به ۷۰۰ کیلومتر به بهره‌برداری رسانده و افتتاح کردیم، ۴۰۰ کیلومتر نیز در دست مطالعه قرار دارد.

اسلامی بر پیگیری‌های ویژه استاندار برای سرعت دادن به پروژه تاکید کرد و افزود: تلاش کرده‌ایم تا بتوانیم مدل مالی دیگری نیز خلق کنیم در جهت آنکه به کمک منابع عمرانی بیاید و بتواینم کل کریدور شمال-جنوب را به بزرگراه تبدیل کنیم.

وی تصریح کرد: سراسر استان کارگاه راهسازی و عمرانی است و همه پروژه‌ها هم اکنون فعال هستند و از این بابت کاستی وجود ندارد. برای ما مهم است که کیفی، استاندارد و پیوسته کار کنیم.

خط آهن زاهدان- خاش ۱۴۰۰ به بهره‌برداری می‌‌رسد

همچنین در ادامه اسلامی در بازدید از پروژه راه‌آهن چابهار- زاهدان در ایستگاه راه‌آهن خاش، گفت: فوری‌ترین قطعه راه‌آهن زاهدان-چابهار ایستگاه خاش و  قطعه زاهدان- خاش است که به زودی اوایل سال آینده افتتاح می‌شود و مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

این پروژه به طول ۷۲۰ کیلومتر و با تمام امکانات در حال پیشرفت است و بخش‌های دیگری از آن در سال آینده افتتاح می‌شود و پروژه‌ای است که تا پایان ۱۴۰۰ باید به بهره‌برداری می‌رسد.

افتتاح ۵۰ کیلومتر بزرگراه در استان سیستان و بلوچستان

وزیر راه و شهرسازی در خصوص راه‌های استان نیز گفت: امروز ۵۰ کیلومتر بزرگراه افتتاح شد. همزمان در دو مرحله،‌ یکی ۴۱ کیلومتر ساخت بزرگراه در استان عملیات اجرایی‌اش آغاز شد  و ۴۲ کیلومتر دیگر نیز در فروردین‌ماه است که در فرایند پیشرفت و احداث باند دوم و ایجاد بزرگراه در استان سیستان و بلوچستان در دستور کار قرار دارد. با روندی که در حال انجام است به رکورد ۱۵۰ کیلومتر در سال خواهیم رسید که جنوب و شمال استان به یکدیگر نزدیک می‌شوند. با این روند هیچ مسیر شریانی در استان سیستان و بلوچستان نداریم که یا بزرگراه نشده باشد و یا اینکه در دست ساخت و یا مطالعه نباشد.

وی تصریح کرد: در پنج سال آینده استان سیستان و بلوچستان به لحاظ زیرساخت دگرگون خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز