سخنگوی کمیسیون اقتصادی در مجلس دهم:

سند راهبردی ایران و چین افق سیاسی کشور را تغییر می‌دهد/ باید ارتباط‌مان را با جهان بیشتر کنیم

۱۴۰۰/۰۱/۱۴ - ۰۵:۳۴:۳۳
کد خبر: ۱۱۵۸۳۸۵
سند راهبردی ایران و چین افق سیاسی کشور را تغییر می‌دهد/ باید ارتباط‌مان را با جهان بیشتر کنیم
سخنگوی کمیسیون اقتصادی در مجلس دهم گفت: سند 25 ساله ایران و چین می‌تواند افق سیاسی کشور را تغییر بدهد و نگاه یک جانبه گرایی بعضی از جناح‌های های سیاسی را به همه جانبه گرایی در مباحث اقتصادی سیاسی و فرهنگی، تبدیل کند.

حسن حسینی شاهرودی، سخنگوی کمیسیون اقتصادی در مجلس دهم، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری برنا در ارتباط با سند راهبردی 25 ساله ایران و چین با اشاره به استراتژی نظام جمهوری اسلامی ایران برای ارتباطات تجاری بیان کرد: استراتژی نظام همواره بر این بوده که ارتباط با جهان داشته باشد و در اقتصاد کلان نمی‌توانیم خودمان‌ را از ارتباط تجاری با جهان محروم کنیم چه غرب باشد چه شرق.

او گفت: این ارتباط جهانی را از گذشته دور داشته ایم که بعد از انقلاب نه تنها محدود نشد بلکه تشدید شده است. البته شرایط به صورتی پیش رفت که تحریم علیه ما تحمیل شد و ما به سمتی رفتیم که باید ارتباط‌مان را با جهان بیشتر کنیم نه فقط با چند کشور غربی و یا آمریکا. محدودیت ها باعث شد ما از ارتباط با جهان غافل شویم و به سمت دیگر کشورها برویم. از بهترین گزینه های موجود کشور چین است که با ده ها کشور دارای قراردادهای بلندمدت تجاری است که هم ثبات اقتصادی برای خود و هم برای کشورهای دیگر ایجاد کرده است.

حسینی با اشاره به ارتباط موفق چین با کشورهای اروپایی و آمریکا خاطرنشان کرد: این نوع موافقت نامه‌ها باعث ثبات اقتصادی، سیاسی و امنیتی برای کشور خواهد شد و انتقال تکنولوژی از چین در بحث اقتصادی در اولویت خواهد بود.

او اضافه کرد: در ایجاد اشتغال مولد و پایدار و انتقال تکنولوژی و سرمایه گذاری های خارجی که در یک دهه اخیر به سبب تحریم‌ها نتوانستیم به چشم‌انداز مورد نظرمان برسیم، با این تفاهم نامه رونقی بر جذب  سرمایه گذاری های خارجی خواهیم داشت و ظرفیت های عظیم حوزه های صنعتی، معدنی، کشاورزی و .... به منصه ظهور خواهند رسید.

نماینده پیشین مجلس ادامه داد: سند 25 ساله ایران و چین می‌تواند افق سیاسی کشور را تغییر بدهد و نگاه یک جانبه گرایی بعضی از جناح‌های های سیاسی را به همه جانبه گرایی در مباحث اقتصادی سیاسی و فرهنگی، تبدیل کند.

حسینی با اشاره به تهدیدی که در این هشت سال از جانب آمریکا داشتیم، بیان کرد: با این سند راهبردی می‌توانیم تهدید را به فرصتی تبدیل کرده و ارتباط‌مان را با دیگر کشورهای جهان مستحکم‌تر کنیم که چین تنها یکی از این کشورهاست. روسیه و کشورهای دیگری هم وجود دارند که دارای ظرفیت بالایی برای همکاری و رشد اقتصادی هستند و هم آنها نیازمند به ایران و هم ما  به آنها برای رشد اقتصادی نیاز داریم تا بتوانیم، تعاملی جهانی را در حوزه های اقتصادی ایجاد کنیم.

او همچنین عنوان کرد: این تفاهم نامه‌ها می‌تواند برای کشور ظرفیت سازی و مشکلات اساسی و زیرساختی را حل کند و ما را به یک ثبات و پایداری در حوزه اقتصادی برساند. 9

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز