تشدید کاهش خرید نفت پالایشگران هندی از عربستان

۱۴۰۰/۰۱/۱۷ - ۱۲:۴۵:۴۴
کد خبر: ۱۱۶۰۸۳۰
تشدید کاهش خرید نفت پالایشگران هندی از عربستان
پالایشگران هندی در ماه مه کاهش خرید نفت از عربستان را تشدید می‌کنند.

به گزارش برنا به نقل از رویترز، سه منبع اعلام کردند که خرید نفت پالایشگاه‌های دولتی هند از عربستان در ماه مه، ۳۶ درصد کمتر از حد معمول خواهد بود. این مسئله بیانگر تشدید تنش‌های دهلی نو و ریاض حتی پس از حمایت عربستان از افزایش تدریجی تولید ائتلاف سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش (اوپک پلاس) است.

روابط انرژی هند - سومین واردکننده و مصرف‌کننده بزرگ نفت جهان - و عربستان در پی افزایش قیمت‌های جهانی نفت، تیره شده است.

دهلی‌نو کاهش تولید ریاض و دیگر تولیدکنندگان نفت را عامل افزایش قیمت‌ها می‌داند که تلاش این کشور برای احیای اقتصاد خود از همه‌گیری ویروس کرونا را با مانع روبه‌رو می‌کند.

این سه منبع گفتند پالایشگاه‌های دولتی هند قصد دارند در ماه مه ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه نفت خام از عربستان خریداری کنند، این در حالی است که پیش از این قرار بود در این ماه ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه از عربستان نفت بخرند.

پالایشگاه‌های ایندین اویل، بهارات پترولیوم، هندوستان پترولیوم و شرکت پالایش و پتروشیمی مانگلور به‌طور معمول در یک ماه ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه نفت از عربستان خریداری می‌کنند.

این سه منبع افزودند که تصمیم برای خرید کمتر نفت، روز دوشنبه (۱۶ فروردین‌ماه) و دو روز پس از تماس تلفنی دارمندا پرادهان، وزیر نفت هند و عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان سعودی دریافت شد.

محتوای مکالمات میان این دو وزیر مشخص نیست.

شرکت‌های هندی، سعودی آرامکو یا وزارت نفت عربستان از اظهارنظر در این باره خودداری کردند.

نظر شما