در هفته دوم پویش #هرهفته_الف_ب_ایران؛

۲ پروژه صنعت آب و فاضلاب در استان سیستان و بلوچستان افتتاح شد/ بهره‌مندی افزون بر ۵ هزار نفر جمعیت روستایی از نعمت آب سالم و پایدار

۱۴۰۰/۰۱/۲۴ - ۰۹:۵۳:۱۲
کد خبر: ۱۱۶۴۳۱۰
دو پروژه صنعت آب و فاضلاب در استان سیستان و بلوچستان با اعتباری بالغ بر 90.4 میلیارد تومان با حضور وزیر نیرو و در هفته دوم پویش #هرهفته_الف_ب_ایران افتتاح شد.

به گزارش برنا به نقل از وزارت نیرو، صبح امروز سه‌شنبه "رضا اردکانیان" دو پروژه صنعت آب و فاضلاب در استان سیستان و بلوچستان با اعتباری بالغ بر 90.4 میلیارد تومان را در شهرستان‌های تفتان و زاهدان از طریق ویدئو کنفرانس به بهره‌برداری رساند.
پروژه‌ "فاز چهارم آب شیرین‌کن زاهدان" با حفر و تجهیز تعداد 5 حلقه چاه، اجرای خط انتقال آب خام به طول 12 کیلومتر و احداث 4 واحد Ro مجموعا به ظرفیت 10 هزارمترمکعب با هدف تامین آب شرب و بهداشتی پایدار و با اعتبار 82 میلیارد تومان در شهرستان زاهدان افتتاح شد.
همچنین  پروژه "آبرسانی به 20 روستا" برای تامین آب پایدار و سالم 5 هزار و 18 نفر جمعیت تحت پوشش در شهرستان تفتان با اجرای 500 مترمکعب مخازن ذخیره، 17 کیلومتر خطوط انتقال و 22 کیلومتر توسعه شبکه توزیع با اعتباری افزون بر 8.4 میلیارد تومان به‌ بهره‌برداری رسید.
"علیرضا قاسمی"، مدیرعامل آبفای سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با پاون در خصوص این پروژه‌ها گفت: با اتصال 20 روستای شهرستان تفتان به شبکه آبرسانی 942 خانوار از نعمت آب شرب پایدار بهره‌مند می‌شوند. 
وی ظرفیت تامین آب این روستاها را 10 لیتر بر ثانیه اعلام و اظهار کرد: با افتتاح این پروژه بالغ بر 5 هزار نفر از جمعیت روستایی شهرستان تفتان از نعمت آب سالم و بهداشتی بهره‌مند می‌شوند.
مدیرعامل آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان با اشاره به راه‌اندازی فاز چهار آب شیرین‌کن زاهدان با ظرفیت 10 هزار متر مکعب، گفت: با بهره‌برداری از این پروژه تنش آبی 14 هزار و 500 مشترک زاهدانی در پیک مصرف مرتفع و 58 هزار و 500 نفر از آب پایدار بهره‌مند می‌شوند.
​وی با بیان اینکه عملیات اجرایی این پروژه از سال 97 آغاز و برای تکمیل آن حفر و تجهیز 5 حلقه چاه و 12 کیلومتر خط انتقال انجام شده است، اضافه کرد: در آینده‌ای نزدیک ظرفیت این آب شیرین‌کن به 15 هزار متر مکعب در شبانه روز افزایش پیدا می‌کند.
قاسمی با اشاره به یاری و مشارکت خیران، گفت: 21 روستای دچار تنش آبی یا فاقد شبکه با جمعیت بیش از 5 هزار نفر از نعمت آب شرب پایدار بهره‌مند شدند.
وی با اشاره به گذشت 13 ماه از یکپارچه‌سازی شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی سیستان و بلوچستان گفت: در این مدت با بهره‌مندی از تمام ظرفیت‌های موجود حدود 102 هزار و 18 نفر از جمعیت روستایی سیستان و بلوچستان از نعمت آب شرب بهره‌مند و 320 روستا به شبکه آبرسانی مجهز شدند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز