شاخص کل بورس سبزپوش شد

۱۴۰۰/۰۱/۲۴ - ۱۴:۱۷:۱۸
کد خبر: ۱۱۶۴۵۷۶
شاخص کل بورس سبزپوش شد
شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۱۸ هزار و ۴۵۷ واحدی معادل ۱.۵۱ درصد به یک میلیون و ۲۴۴ هزار و ۶۱۵ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با رشد ۱۴۳ واحدی به ۱۷ هزار و ۹۴۰ واحد رسید.

به گزارش برنا، امروز تالار شیشه‌ای در معاملات چهارمین روز هفته (سه شنبه بیست و چهارم فروردین ماه ۱۴۰۰)، شاهد ادامه روند نزولی شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۴۸۰۳  واحدی معادل ۱.۵۱ درصد به رقم ۳۲۳ هزار و ۹۱۷ واحد رسید.

شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۵۰۹  واحدی معادل ۰.۱۲ درصد، عدد ۴۳۵ هزار و ۲۳۱ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۳۳۲  واحدی به رقم ۲۸۳ هزار و ۴۷۱ واحد رسید.

همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۱۹۶۶۳ واحد افزایش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۷۵۷ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۱۵۳۴۳ واحد افزایش به رقم ۹۱۱  هزار و ۳۹۲ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۳۰۹۸۰ واحد کاهش همراه بود و عدد ۲ میلیون و ۵۱۴ هزار واحد را به نمایش گذاشت.

بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی فولاد، شستا، فملی، تاپیکو، کچاد، فخوز و شپنا با بیشترین افزایش ، تاثیر مثبت در روند شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی تاصیکو، کویر، وصندوق و وبصادر، بیشترین تاثیر مثبت را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.

با پایان فعالیت بازار سرمایه در چهارمین روز کاری هفته، معامله‌گران بورس ۶ میلیارد و ۹۶۳ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۵۷۱ هزار و ۱۴۷ نوبت معامله و به ارزش ۵۱ هزار و ۵۶۹ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد شستا(سرمایه گذاری تامین اجتماعی) با ۵.۹۷ درصد رشد و پس از آن، نمادهای کرازی، تاپیکو، فنورد، کاوه و فخوز بود. همچنین نماد معاملاتی دیران(ایران‌دارو) با ۲ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای فاسمین، رکیش، غپینو، کویر، ورنا و وساخت قرار گرفتند.

نظر شما