قیمت جهانی طلا امروز چهارشنبه ۱ اردیبهشت / اونس طلا به ۱۷۸۱ دلار و ۱۷ سنت رسید

۱۴۰۰/۰۲/۰۱ - ۱۰:۵۶:۱۵
کد خبر: ۱۱۶۸۳۷۹
قیمت جهانی طلا امروز چهارشنبه ۱ اردیبهشت / اونس طلا به ۱۷۸۱ دلار و ۱۷ سنت رسید
قیمت هر اونس طلا امروز با 0.14 درصد رشد به 1781 دلار و 17 سنت رسید.

به گزارش برنا به نقل از رویترز، در حالی که دلار تضعیف شده و کاهش سوددهی اوراق قرضه دولت آمریکا تقاضا برای خرید طلا را افزایش داده است، قیمت فلز زرد امروز افزایش داشت و در نزدیکی بالاترین رقم 7 هفته اخیر که اوایل این هفته به ثبت رسید در نوسان بود.
بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.14 درصد رشد به 1781 دلار و 17 سنت رسید. روز دوشنبه قیمت هر اونس طلا به بالاترین رقم از 25 فوریه یعنی 1789 دلار و 77 سنت رسیده بود. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز برای تحویل در ماه ژوئن نیز با 0.20 درصد افزایش به 1781 دلار و 90 سنت رسید.
جفری هالی تحلیلگر بازار طلا در موسسه اوآندا گفت: «صبح امروز ارزش دلار کاهش یافت و سبب تقویت قیمت طلا شد... در صورتی که میزان سوددهی اوراق قرضه 10 ساله خزانه داری امریکا در همین حد باقی بماند، قیمت طلا طی روزهای آینده احتمالا به رقم متوسط صد روزه 1802 دلار خواهد رسید.»
شاخص دلار در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی امروز شاهد 0.1 درصد افت بود، در حالی که شاخص سوددهی اوراق قرضه 10 ساله خزانه داری آمریکا به زیر 1.6 درصد رسید و هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار طلا را کاهش داد.
فعالان بازار اکنون منتظر نشست روز پنجشنبه بانک مرکزی اروپا هستند تا خبرهای بیشتری در مورد طرح های محرک اقتصادی این منطقه به دست بیاورند. نشست سیاست گذاری فدرال رزرو آمریکا نیز هفته آینده برگزار خواهد شد.
آوتار ساندو تحلیلگر موسسه فیلیپ فیوچرز اظهار داشت: «در تصویر کلان تر، همزمان با تضعیف دلار و افت سوددهی اوراق قرضه به دلیل مسائل ژئوپلتیک، قیمت طلا از رقم های زیر 1700 دلار فاصله گرفته و در حال افزایش است.»

نظر شما