حمل و نقل دریایی در هفته‌ای که گذشت؛

تاکید بر همکار بودن بنادر گوادر و چابهار/ رشد ۱۰۰ درصدی صادارت در بندر چابهار

۱۴۰۰/۰۲/۱۰ - ۱۰:۲۷:۱۲
کد خبر: ۱۱۷۲۵۰۷
تاکید بر همکار بودن بنادر گوادر و چابهار/ رشد ۱۰۰ درصدی صادارت در بندر چابهار
در هفته ای که گذشت، جابجایی ۵,۵ میلیون تن کالا از شبکه ریلی بندر شهید رجایی، تاکید بر همکار بودن بنادر گوادر و چابهار، اعلام بر رعایت پروتکل های بهداشتی در ترددهای دریای بین ایران و هند و همچنین رشد ۱۰۰ درصدی صادرات از طریق بندر چابهار از اهم اخبار حوزه حمل و نقل دریایی به شمار می آیند.

به گزارش برنا به نقل از وزارت راه و شهرسازی؛ اهم اخباری که در هفته گذشته در حوزه بنادر ودریانوردی به وقوع پیوست به شرح زیر است:

جابجایی ۵,۵ میلیون تن کالا از شبکه ریلی بندر شهید رجایی

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از جابجایی بیش از ۵,۵ میلیون تن کالا از طریق خطوط ریلی در بندر شهید رجایی طی سال گذشته خبر داد و گفت: تعداد واگن ها حمل کالا نیز در این مدت ۱۳.۲ درصد رشد داشته است.  

استقرار صنایع و صادرات در پسکرانه بنادر منوط به ایجاد زیرساخت مناسب است

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شوراى اسلامى ، توسعه پسکرانه بنادر و ایجاد زیرساخت‌های مناسب حمل و نقل را مهم ترین پیش‌شرط‌های استقرار صنایع، رونق تولید و صادرات از مسیر بنادر دانست. 

تقویت حضور بانوان در آب‌های استان هرمزگان با صدور ۲۸۳‌ فقره گواهی دریانوردی

معاون دریایی اداره کل بنادر ودریا نوردی هرمزگان اعلام کرد ۲۸۳ فقره گواهینامه معتبر دریانوردی برای بانوان در هرمزگان صادر شده که حضور گسترده این بانوان را در سطوح مختلف فراهم کرده است. 

بنادر گوادر و چابهار همکار یکدیگرند

وزیر تولیدات دفاعی پاکستان با اشاره به اینکه بنادر گوادر و چابهار همکار یکدیگرند، گفت: ظرفیت همکاری مشترک ایران، پاکستان و چین برای توسعه وجود دارد. 

جزییات عملیات جست و جو و نجات دریایی در سال ۹۹

مدیرکل ایمنی و حفاظت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی بفعالیت‌های صورت گرفته در حوزه عملیات جست و جو و نجات دریایی در سال ۹۹ را تشریح کرد.

تردد دریایی ایران و هند؛ صرفا تجاری است

مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با تاکید بر اینکه تردد دریایی ایران و هند صرفا در حوزه تجاری است، گفت: تشدید تمهیدات و پروتکل ‌های بهداشتی در مورد کشورهای حساس از نظر شیوع کووید۱۹ بر اساس تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا در دستور کار جدی سازمان بنادر قرار دارد. 

جزییات تشدید پروتکل های بهداشتی مقابله با کرونا در مورد شناورهای هندی

مسئول هماهنگی مقابله با کرونا در سازمان بنادر و دریانوردی گفت: پروتکل های بهداشتی مقابله با کرونا در رابطه با شناورهای هندی تشدید شده است. 

ضرورت هماهنگی مسئولان برای توسعه همه جانبه بندر نوشهر

نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی، همدلی و هماهنگی مسئولان ذی‌ربط را برای توسعه همه جانبه بندر نوشهر ضروری عنوان کرد. 

رشد ۱۷ درصدی خروج کالاهای اساسی از بندر امام خمینی (ره) در فروردین ۱۴۰۰

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: میزان خروج کالاهای اساسی از بندر امام(ره) در فروردین ۱۴۰۰ ، ۱۷درصد نسبت به مدت مشابه افزایش داشته است. 

رشد ۱۰۰ درصدی صادرات از طریق بندر چابهار در فروردین امسال

مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان از رشد ۱۰۰ درصدی صادرات از طریق بندر چابهار در یک ماهه اول امسال و تشدید رعایت دستورالعمل‌های ابلاغی در خصوص مقابله با انتشار ویروس جهش یافته کرونا بر اساس تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا خبر داد. 

ورود کالا از هند و پاکستان طبق پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌شود

وزیر راه و شهرسازی گفت: واردات و صادرات از هند و پاکستان با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌شود. 

کاهش هزینه حمل و‌نقل و زمان در صورت تولید و‌ صادرات کالا از پسکرانه بنادر

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران، تولید در پسکرانه بنادر را یک فعالیت اقتصادی درخشان برای کشور دانست و گفت: سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در پسکرانه بنادر نباید معطل شود.

تشریح اقدامات سازمان بنادر در حوزه حفاظت از محیط زیست دریایی

مدیرکل ایمنی و حفاظت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: از جمله اقدامات مهم صورت گرفته، سرمایه گذاری در بنادر شمال و جنوب کشور در جهت آمادگی لحظه ای و اقدام فوری در سوانح دریایی به ویژه در سوانح منجر به آلودگی دریا به مواد نفتی و غیر نفتی است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز