نخستین عرضه اولیه ۱۴۰۰، چهارشنبه در فرابورس

۱۴۰۰/۰۲/۲۰ - ۱۱:۱۰:۴۲
کد خبر: ۱۱۷۶۹۹۹
نخستین عرضه اولیه ۱۴۰۰، چهارشنبه در فرابورس
تعداد ۷۵میلیون سهم شرکت گسترش صنایع روی ایرانیان، چهار‌‌شنبه این هفته به‌عنوان نخستین عرضه اولیه امسال بازار سرمایه با نماد "فگستر" در فرابورس ایران عرضه می‌شود.

به گزارش برنا، تعداد 75میلیون سهم شرکت گسترش صنایع روی ایرانیان معادل 15درصد سهام این شرکت، چهار‌‌شنبه این هفته(22 اردیبهشت) به‌عنوان نخستین عرضه اولیه امسال بازار سرمایه با نماد معاملاتی "فگستر" در بازار دوم فرابورس ایران عرضه می‌شود.

این میزان سهام در محدوده قیمتی 5617 تا 6179 تومان برای هر سهم و با سهمیه 130سهمی برای هر کد حقیقی و حقوقی عرضه خواهد شد.

همچنین مدیر این عرضه شرکت کارگزاری بانک سپه و متعهدین خرید نیز شرکت تامین سرمایه امید به میزان 33.33 درصد و شرکت کارگزاری بانک سپه به میزان 16.67 درصد از سهام قابل عرضه در روز عرضه اولیه می‌باشند.

گفتنی است تعداد 75میلیون سهم شرکت گسترش صنایع روی ایرانیان در حالی چهار‌شنبه این هفته عرضه اولیه می‌شود که از این تعداد، 55میلیون سهم در فرآیند کشف قیمت جهت عرضه به عموم اختصاص خواهد یافت و تعداد 10میلیون سهم این شرکت نیز در روز پس از عرضه اولیه این شرکت به صندوق‌ها با ضریب تخصیصی بازاری هر دارنده واحد صندوق تعلق می‌گیرد.

این گزارش می‌افزاید: بر اساس قانون، عرضه اولیه سهام شرکت‌ها به صندوق‌های سرمایه‌گذاری در روز کاری بعد از عرضه اولیه با قیمت ثابت کشف شده در فرآیند عرضه اولیه صورت می‌پذیرد.

شایان ذکر است شرکت گسترش صنایع روی ایرانیان به منظور تولید دو هزار تن ورق روی از سال 86 آغاز به کار کرد و توانست طی مدت 6 سال پروانه بهره برداری را ارتقا و مجوز تولید سالانه 6 هزار تن شمش روی را کسب کند.

همچنین موضوع اصلی فعالیت این شرکت تولید ورق و شمش روی است و عمده تامین کنندگان مواد اولیه اصلی شرکت زرین معدن آسیا به عنوان سهامدار عمده و شرکت های تولید و توسعه سرب و روی ایرانیان، کیمیای زنجان گستران و تهیه و تولید مواد معدنی ایران هستند.

 

 

نظر شما