اطفای ۲۶۰ فقره آتش سوزی در مناطق جنگلی زاگرس و جنوب کشور

۱۴۰۰/۰۳/۰۴ - ۱۳:۳۴:۵۵
کد خبر: ۱۱۸۳۹۲۹
اطفای ۲۶۰ فقره آتش سوزی در مناطق جنگلی زاگرس و جنوب کشور
فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیرداری کشور اعلام کرد: در دو ماهه نخست امسال نزدیک به ۲۶۰ مورد حریق در مناطق زاگرسی و جنوب کشور اطفا شده است.

به گزارش برنا به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، سرهنگ علی عباس نژاد گفت: به علت کاهش بارش در فروردین و اردیبهشت سال جاری و شروع گرما، آتش سوزی ها در سطح جنگل ها و مراتع زودتر اتفاق افتاده و نسبت به مدت سال گذشته، درصدی افزایش داشته است.

وی افزود: آتش سوزی ها با تلاش و آماده باشی که نیروهای یگان حفاظت سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور داشتند و با کمک و ساماندهی همیاران طبیعت اطفا شدند.

عباس نژاد اظهار داشت: حدود ۱۰ تا ۱۵ مورد از آتش سوزی های امسال در مناطق صعب العبور و با شیب بالای ۱۵۰ تا ۱۶۰ درجه بودند که مجبور شدیم برای مهار آنها از بالگرد استفاده کنیم.

وی ادامه داد: در جریان اطفای حریق در عرصه های جنگلی دو نفر از نیروهای یگان حفاظت دچار صدمه شدند که در مراکز درمانی، درمان شدند.

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور، علت آتش سوزی ها را عمدتا عوامل انسانی و همچنین افزایش گرما و رعد و برق عنوان کرد.

وی با بیان این که غفلت و بی مبالاتی هموطنان در عرصه های جنگلی و مرتعی هر سال منجر به آتش سوزی می شود، گفت: با آن که آتش روشن کردن در مناطق جنگلی و مرتعی ممنوع است و جرم محسوب می شود، اما برخی مبادرت به این کار می کنند.

عباس نژاد از مردم خواست که هنگام مراجعه به عرصه های طبیعی از انداختن زباله هایی مانند شیشه یا بطری که منعکس کننده نور هستند و انداختن ته سیگار در جاده های جنگلی خودداری کنند.

وی اضافه کرد: اگر هموطنان در عرصه های جنگلی و مرتعی به هر دلیلی آتش روشن کردند تا از خاموش شدن آن مطمئن نشدند، موقعیت را ترک نکنند.

عباس نژاد اذعان داشت: سامانه های ۱۳۹ و ۱۵۰۴ شبانه روز در خدمت هموطنان هستند و اگر موردی از حریق مشاهده کردند و یا اطلاعاتی داشتند، می توانند با این شماره ها تماس بگیرند.

وی گفت: با توجه به خشکسالی امسال و کاهش بارندگی و همچنین خشک شدن علوفه ها و گیاهان مرتعی، نیروهای یگان حافظت جنگل ها آماده باش و در صحنه هستند؛ ضمن آن که تجهیزات لازم برای اطفای حریق خریداری و در چند روز اخیر تحویل استان ها داده شده است.

 فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور اظهار داشت: به استان هایی که در معرض آتش سوزی های جنگلی و مرتعی هستند، مجوز داده شده که به صورت فصلی دیده بان حریق بگیرند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز