مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در بازدید از روستاهای سهیلی و لافت بیان کرد؛

استفاده از ظرفیت های گردشگری روستاهای جزیره برای افزایش کیفیت زندگی ساکنان و بومیان قشم / همراهی همه بخش ها برای تبدیل شدن قشم به مقصد نخست گردشگری کشور

۱۴۰۰/۰۳/۰۸ - ۱۳:۵۸:۰۰
کد خبر: ۱۱۸۵۶۵۳
رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم به همراه فرماندار شهرستان قشم، بخشدار بخش حرا و جمعی از معاونان و مدیران این سازمان منطقه آزاد قشم از روستاهای سهیلی و لافت بازدید کردند.

به گزارش برنا به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم، علی درویش پور در این بازدیدها که با هدف بررسی ظرفیت های گردشگری روستاهای سطح جزیره انجام شد، اظهار کرد: روستاهای قشم از جاذبه‌های گردشگری بی نظیری بهره‌مند هستند و با مدیریت ورود گردشگران به این مناطق، شاهد اثرات بسیار مثبتی بر جامعه محلی، ایجاد اشتغال و راه اندازی کسب و کارهای جدید و افزایش کیفیت زندگی ساکنان بخش های مختلف جزیره می شود.

وی ادامه داد: یکی از اهداف اصلی و اولویت های سازمان منطقه آزاد رساندن قشم به جایگاه نخست گردشگری کشور است که با برنامه ریزی و استفاده از صاحب نظران و متخصصان و همراهی مردم جزیره برای رسیدن به این هدف تلاش خواهیم نمود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم افزود: روستاهای قشم دارای جاذبه های خدادادی و طبیعی فراوانی جهت جذب گردشگران داخلی و خارجی هستند و برای ایجاد برند برتر گردشگری در قشم نیازمند بررسی ظرفیت ها و تدوین طرح جامع گردشگری برای نقاط مختلف جزیره هستیم.

درویش پور در بازدید از دو مجموعه بوم گردی در روستای سهیلی، تصریح کرد: اقامتگاه های بوم گردی با رعایت بالاترین سطح استانداردها، ضوابط محیط زیستی و سازگاری با معماری و سیمای منطقه، ضمن تعامل با جامعه محلی زمینه حضور و ارائه خدمات مناسب به گردشگران را فراهم می کنند.

وی خاطرنشان کرد: اقامتگاه های بومگردی با حفظ و احیای معماری و طراحی بومی و محلی، پیوند دهنده سنت و مدرنیته بوده و معرف بخشی از خصوصیات جذاب و بی نظیر زندگی اقوام ایرانی است.

به گفته مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم؛ امروزه ذائقه گردشگران داخلی و خارجی به استفاده از اقامتگاه های سنتی و محلی گرایش پیدا کرده است.

درویش پور و هیات همراه همچنین در بازدید از نقاط گردشگری روستای لافت، خاطرنشان کرد: ساماندهی بندر تاریخی لافت به عنوان یکی از دروازه های مهم ورود گردشگر، همواره یکی از اولویت های مهم حوزه گردشگری جزیره می باشد.

وی اضافه کرد: با استفاده از همه ظرفیت های موجود تلاش می کنیم مشکلات و موانع موجود در مسیر تکمیل طرح های بهسازی معابر و زیباسازی مبلمان شهری و روستایی را در نقاط گردشگرپذیر جزیره برطرف کنیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در پایان گفت: محوریت توسعه جزیره قشم با صنعت گردشگری خواهد بود و امیدواریم براساس طرح های جامع و راهبردی بتوانیم از تمامی ظرفیت های جزیره زیبای قشم برای رونق گردشگری و توسعه زیرساخت ها با شتاب بیشتر بهره مند شویم.

در بازدید از روستاهای سهیلی و نقاشه، رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم به همراه جمعی از معاونان و مدیران این سازمان، فرماندار شهرستان قشم و بخشدار بخش حرا حضور داشتند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز